R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2005-12-21, 13:59 Wolne obroty silnika
Pojawil sie u mie jakis czas temu problem taki:
1 zapalam silnik i gdy jest zimny to obroty wolne sa lekko ponad 1000...
2 ssanie sie wylacza i obroty spadaja na rowno 1000
3 silnik zagrzewa sie do temperatury troche wyzszej to obroty rosna do 1200-1500, a tuz przed wlaczeniem sie wentylatora chlodnicy(gdy bylo cieplo i jezdzilem wolno po miescie) obroty osiagaja wartosc 2000 czyli wcale nie sa wolne.:/
Czy wymiana silnika krokowego pomoze?
Silnik to 2,2 j7t benzyna, gaz... filtr powietrza co prawda nei wymieniony, ale jest jeszcze ok. zregenerowany reduktor gazowy(wymienione membrany). I jaja z obrotami sa zarowno przy jezdzie na gazie jak i benzynie..
O jeszce jedna rzecz, kiedys jak bylo garaco i stalem w korku to obroty poszly do 2000 wentylator chlodnicy sie wlaczyl, i nagle obroty spadly do 1000 i tak sye przymaly przez kilka ruszen i po jakis 2 minutach znowu wszystko wrocilo do stanu "normlanego" czyli do 2000.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-12-21, 17:49
silniczek krokowy to raz ale sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury - ten który podaje sygnał do kompa nie do wskazówki na desce, być może to właśnie czujnik podaje złe informacje do komputera i ten myśli że silnik jest zimny (stąd te podwyższone obroty)
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2005-12-21, 19:01
A gdzie ten czujnij sie znajduje? no i jak go najlatwiej sprawdzic (potrafie poslugiwac sie miernikiem:))??
Nizej sa zdjecia silnika takiego jak moj tyle ze ja nie mam modulu ABS-u. Jesli mozecie zaznaczyc gdzie jest ten czujnik.
IMG_0927.jpg
Plik ¶ci±gniêto 61 raz(y) 102.46 KB
IMG_0925.jpg
Plik ¶ci±gniêto 46 raz(y) 193.23 KB
IMG_0924.jpg
Plik ¶ci±gniêto 41 raz(y) 215.51 KB
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-12-21, 19:28
na obudowie termostatu, masz dwa czujniki - jeden steruje wskazówką na desce a drugi daje sygnał do kompa (właśnie o ten czujnik chodzi), niestety na zdjęciach jakie zapodałeś nie widać ani jednego ani drugiego a ja aparata ni mam żeby u siebie zobić fotkę ten właściwy czujnik jest od strony chłodnicy
aby go sprawdzić mierzysz jego rezystancję:
przy 20 stopniach - rezystancja 283 - 297
przy 80 stopniach - rezystancja 383 - 397
przy 90 stopniach - rezystancja 403 - 417
sprawdź też połączenia przewodów, może tu jest problem
_________________
Ostatnio zmieniony przez kicek 2005-12-21, 19:39, w całości zmieniany 1 raz
baciek [Usunięty]
Wysłany: 2005-12-21, 19:39
witam te czujniki znajdują sie pod tym węże który idzie do chłodnicy który widaci na zdęciu 2 o jest ten czujnik z prostokątna wtyczką czujnik ma kolor czarny jeżeli masz inny kolor to możesz mieci inny i dlatego mogą wystepowaci takie objawy z tego co wiem taki czujnik idzie kupici tylko w serwisie albo używany
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2005-12-21, 20:48
czujnikiem pobawie sie jutro i zobaczymy coz tego wyniknie. Natomiast dzisiaj zrobilem maly eksperyment, odlaczylem silniczek krokowy(tzn odlaczajac i podlaczajac ustawilem wlasciwe obroty wolne i gdy to zrobilem to odlaczylem sterowanie silniczkiem na stale) domyslam sie, ze taki manewr po prostu na stale blokuje dawke jaka daje silniczek, wiec jednym z objawow takiej jazdy bedzie gasniecie silnika, gdy jest zimny... a czy jeszcze jakies skutki moga byc? nie wiem, np nieprzepalanie calego paliwa, nadmierne spalanie itd.
Ktos kiedys probowal sie tak bawic?
[ Dodano: 2005-12-21, 20:54 ] Konrad, Hmm swidnik, siatkowka... znasz moze taka osobe jak Slawek Czarnecki. Kiedys gral w avi swidnik a teraz jej treneruje.. jest drugim trenerem... Kojarzysz cos?
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2005-12-21, 22:00
Tak Szopen i to bardzo dobrze... on grał na środku a teraz trenuje Avie razem z Lemieszkiem.. Siatkówka to moje 3 hobby... zreszta na avii mam kupe znajomych:)ale to może ma prov pogadajmy lub na gadzie:) Swoja drogą skąd to wieesz,,,,,?
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Czujnik temperatury steruje właśnie silnikiem krokowym ( za pośrednictwem komputera oczywiście), dlatego jest to jakieś chwilowe wyjście. Nowy czujnik to niestety koszt ponad 200 zł , ale obawiam się, że to właśnie jego wina. Miałem swego czasu identyczne objawy w moim TX'ie.
Z ciekawostek, to taki czujnik temperatury do R19 kosztuje 30 zł . Niestety działa odwrotnie niż nasz, czyli się nie nadaje
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-01-02, 11:14
No wlasnie to nie do konca silnik krokowy, po wumianie jego obroty troche sie ustabilizowaly - niestety na 1500.
Mam czujnik od 2,2 GTX - pokombinuje i powinien dzialac.....chyba ze to cos na polaczeniu czujnik komputer...
[ Dodano: 2006-01-02, 15:46 ]
TUTUTUTUUTUTUTUTU (fanfary jakby ktos niewiedzial:)) Oto moi panstwo moja renia jest zdrowa i pieknie trzyma obroty ciutke ponizej 1000. Jak sie okazalo to byla potrochu wina silniczka krokowego (troche plywaly), ale glowna przyczyna byl czujnik...ten ktory mialem zamontowany(seledynowy) byl walniety...jego rezystancja przy ok 20 stopniach to 2200 (tak nie pomylilem sie w ilosci zer:))
Wielkie dzieki za pomoc...czuje sie dumny, ze przy waszej pomocy wlasnymi rekami naprawilem cos w silniku:)
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
dominikR25 [Usunięty]
Wysłany: 2006-01-10, 22:42
ja mam takze problemy z wolnymi obrotami pracują na początku tak na 1000 obrotów troszke spada podnosi się spowrotem, i tak w kółko, postoji tak troche i zaczyna sie strasznie dusic i gaśnie, nie potrafią się utzrymac nie wymagam od niej ciąglę tych samych obrotów wkoncy ma ponad 20 lat ale zeby nie zaczynała sie dusić i nie gasła. i czego to wina? do tego czasem strasznie dymi, i pluje choć stoi w zimnym garażu i moze to para ale nie jestem pewny.
p.s. Piszecie tu o silniczku krokowym on jest w reniach bez wtrysku? bo czujnik mam? ale tego silniczka znaleźć nie moge ;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum