R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2011-10-25, 19:48 Stuki skrzyni biegów
Dzisiaj zięć poprosił mnie o przyprowadzenie agregatu sprężarkowego ok 1300 kg.
Stuki najpierw było słychać i wyczuwać przy zmianie biegów z I na II.
Potem to już było słychać przy zmianach i innych biegów
Po odczepieniu przyczepki stuki dalej pozostały
Co to może być
Adam, przecie Lucjan napisal w podtytule, ze nie w skrzyni. Przychylam sie do wersji usterki zawieszenia auta, skrzyni, lub silnika. Niestety, nie napisałeś Lucjan jakiego typu są to stuki i czy mają soę jakoś do prowadzenia auta.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-26, 12:46
podtytuł widać jedynie jak się wchodzi przez działy forum. Bo wejściu bezpośrednio w temat (z postów nieprzeczytanych) żadnego podtytułu nie widać
Lucjan już do mnie dzwonił i wiem, że chodzi o poduszki mocujące skrzynię biegów.
kiedyś miałem taką usterkę, zaczęło stukać w skrzyni cyklicznie, jakby ktoś młotkiem w metal uderzał. Skończyło się to wymianą skrzyni - poleciały zęby w wałku atakującym i na tarczy w mechaniźmie różnicowym :/
_________________ SEA... SEX... SUN...
Ostatnio zmieniony przez Oluś 2011-10-26, 23:08, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 41 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: EL
Wysłany: 2011-10-26, 21:23
lucjan napisał/a:
obydwie poduszki zerwane
już miałem przyjemnośc wymieniać jedną. zastanawiałem się czemu oni to zrobili z aluminium...
doszedłem do wniosku że chyba tylko dlatego, że w razie dzwonka to skrzynka odpada od podwozia a nie demoluje klientów w środku, any other ideas?
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2011-10-26, 21:48
heinzu napisał/a:
że w razie dzwonka to skrzynka odpada od podwozia a nie demoluje klientów w środku,
Z tym to się nie zgadzam poduszki skrzyni biegów w R25 są tak skonstruowane że gdy zerwie się guma amortyzyjąca skrzynię to są zabezpieczenia które nie pozwalają skrzyni zerwać się do góry i one powodują nieprzyjemny stuk
Oczywiście wieszaki są aluminiowe .
Dziękuje Adamowi za talk szybką pomoc
Ostatnio zmieniony przez lucjan 2011-10-27, 08:20, w całości zmieniany 1 raz
już miałem przyjemnośc wymieniać jedną. zastanawiałem się czemu oni to zrobili z aluminium...
doszedłem do wniosku że chyba tylko dlatego, że w razie dzwonka to skrzynka odpada od podwozia a nie demoluje klientów w środku, any other ideas?
No to może być prawda bo w mojej srebrnej po czołowym (wypadku) zerwało łapy na skrzyni i się ,opuściła kilka centymetrów(cofneła się razem z silnikiem).
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-01-04, 20:41
Głownym powodem jest waga elementu , bo po co mieli by robić wahacze czy tuleje z aluminium skoro można ze stali. Czemu obudowa skrzyni jest z aluminium itd itd .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-04, 21:15
eee, akurat tu byłaby niewielka różnica wagi. Aluminium jest lekkie ale i sztywne. Może jednak chodzi o tą sztywność?
Nie trzeba stłuczki by zniszczyć wieszaki. Same cholery pękają.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-01-04, 22:48
I dodając te wszystkie małe róznice w konstrukcji całego samochodu , wyjdzie duża róznica.
Gdyby dziś wyprodukowali R25 przy obecnych trendach robienia samochodów z aluminium i plastiku to było by mniej o 300kg co by zapewne dało mniejsze spalanie i lepsze osiągi ale o trwałości już nie piszę.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-01-04, 22:53
R25 i tak była lekka jak na tę klasę aut. Francuzi w latach `80 dostawali kase od Rządu na opracowanie ekonomicznych aut, stąd niski Cx R25 i parę innych rzeczy i spalanie Ph1 rzędowych czwórek było naprawdę niskie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum