:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Różnice
Autor Wiadomość
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-11, 14:33   Różnice
 

Panowie , mam silnik J8S 708 ma wiatrak chłodnicy napędzany paskiem ( sprzęgło wiskotyczne )mam też drugi drugi, silnik też J8S 708 i ma całkiem inny osprzęt: wiatraki ,elektryczne dwa.Inna pompa inne turbo, obudowa termostatu z tym że ten drugi ,silnik był w Reni z klimą może dlatego takie różnice? Więc Moje pytanie czy były, takie wersje silnika z innym osprzętem?Acha i jeszcze jedno,jest przy silniku taki mały amortyzatorek łączący go z karoserią czy on służy do tłumienia drgań tegoż silnika?
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-11, 16:03   
 

amortyzatorek służy do tłumienia drgań silnika. Ja w swoim TXE 2,2 też mam taki.



Spotkałem sie już z silnikami Turbo Diesel z wiatrakiem na sprzęgle załączającym wiatrak na skutek rozszerzenia się bimetalu. Te co widziałem były przełożone z .... Safrane

Ostatnio zmieniony przez Adam 2011-12-11, 16:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-11, 16:20   
 

Ale tak na zdrowy rozum ,to jak ma klimatyzację to tam są dwie chłodnice z przodu ,i ten wiatrak od silnika nie ma tam już miejsca i zauważyłem ,że wentylatory były wywalone na zewnątrz,tzn.zaraz za przednią atrapą :roll: .No chyba nie mam silnika od Safrana ? :mrgreen: .Nio taki tylko u Mnie go prawie nie widać z pod przewodów gumowych.A można taki ,amortyzatorek jeszcze kupić?
To jest identyczny silnik (na zdjęciu) jak ten zapasowy z rozbitej..A w Fifi jest ten z wiatrakiem na pasek.
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2011-12-11, 16:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-11, 16:30   
 

turbodiesel z klima miał własnie tak:



więcej: https://picasaweb.google.com/adawej/R25ZPabianic#
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-11, 17:01   
 

I Ja wlaśnie mam całkiem inny osprzęt silnika od tego ze zdjęć. Dziwne, niby numery silnika na tabliczce przy kolektorze na jednym i na drugim silniku,takie same a jednak......
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-11, 17:06   
 

andrzejk napisał/a:
numery silnika na tabliczce


masz na nity czy na śrubki ?
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-11, 17:20   
 

Na nity, a może już do mojej wsadzali ten silnik przystosowany do Safrana ?
Może być że Moja fifi jest z końcówki produkcji 1991-12-06 i dlatego montowali nowsze typy silników(osprzętu)?
Pompa jest, Bosha a turbo Garetta.
W tamtym silniku jest chyba osprzęt firmy ROTO.
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-11, 19:09   
 

Witaj! Ja mam identyczny motor i turbo Garett, przy chłodzeniu wiatrakiem od paska. Pompa Bosch. Przyznam, że takiej konstrukcji zasilania powietrzem dotychczas nie widziałem, tym bardziej, że takie "zawijasy" przewodu powietrza nie są zgodne z zasadami sztuki. Czy jesteś pewien, że turbosprężarka jest oryginalna? Może to jest samoróbka albo rzeczywiście jakaś "przejściówka"? Sprawdź VIN w internecie, to zobaczysz czy to nie jest składanka. Pozdrawiam.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-11, 19:21   
 

Nie, nie te ze zdjęcia to nie mój silnik, to zdjęcie poglądowe :) .U Mnie pod maską wszystko jak powinno być tak jest.Z lewej strony od przodu jest filtr powietrza i i z niego rura do kolektora ssącego ,turbo jest na kolektorze wydechowym i też z turbo rura do intercolera i powrót i to wszystko żadnej plątaniny.
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-11, 20:03   
 

No to w czym problem? To że masz elektryczne chłodzenie, to lepiej. Moja maszyna po długim postoju w korku lubi się "spocić". Muszę jej pomagać włączając pełne ogrzewanie i dmuchawę. Bywa to mało przyjemne przy upale powyżej 30 stopni, ale po otwarciu szyberdachu jest niezauważone przez pasażerów. Niestety w mojej chłodnicy niema gniazda na wyłącznik wentylatora.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-11, 20:27   
 

No i żeśmy się nie do gadali ,Ja mam wiatrak na pasek a chodziło mi tylko o różnice w wyposażeniu tych silników(o różne rodzaje pomp itd.) :)
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-11, 20:42   
 

taxi.wroclaw napisał/a:
takie "zawijasy" przewodu powietrza nie są zgodne z zasadami sztuki


mówiłem, to silnik z Safrany wraz z "safranowskim" osprzętem
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-12-12, 08:55   
 

W Renault 19 przy tych samych silnikach , występowały dwie rózne pompy razem z osprzętem . W jednej wesrsji był bosch a w drugiej rotodiesel.
Cholera wie czemu tak robili. Może do różnych krajów szły różne wersje.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2011-12-12, 10:08   
 

A może boscha były mniej zawodne ,rotodisel był chyba Francuski .
A żabojady mieli mniejsze doświadczenie w systemach wtryskowych niż Niemcy. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 28