Wysłany: 2006-01-03, 13:18 sposob na szybkie rozgrzanie diesla
jak w temacie! macie takowy???
od 2 tygodni posiadam diesla i nagrzewa sie tragicznie dlugo...
oczywiscie interesuja mnie rady ktore nie skracala zywotnosci silnika bo takie to znam
Już gdzieś o tym pisałem ale fajne urządzonko, nagrzewa wodę w układzie zuzywając minimalne ilości benzyny. Same korzyści.
webasto?
ja proponuje:
1. sprawdzenie termostatu
2. pierwsze chwile jazdy na wylaczonym ogrzewaniu (nagrzewnica strasznie studzi plyn!)
3. sposob z dawnych lat - chlodnica czesciowo zaslonieta tekturka
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
witam
jeśli jesteś finansowo przygotowany na taki wydatek to pomyśl o webasto-tak to się chyba fachowo nazywa.Zresztą chyba lepiej się orientujesz w temacie mając firmę transportową.
Widziałem ESPACE z taką inst. sterowaną pilotem-na zimę jak znalazł-wsiadasz do ciepłego auta.
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
http://www.webasto.pl/gen...obile_3177.html
chodzi wam chyba o to z tego co widze to fajny system Blondas popatrz chodzi ci chyba dokładnie o to bo tekturka to niw w twoim stylu
tak naprawde tekturka to dobry pomysl ale nie do auta nowego! na webasto szkoda mi kasy a tak naprawde to chodzilo mi tylko o czas od momentu rozruchu do nagrzania... chyba poprostu dalej bede robil co robie! czyli odpalic ,poczekac 2 minuty i powoli ruszyc nie przekraczajac 2000tys/obrotow coby nie rozwalic turbinki!
widac tanie jezdzenie ma swa cene
wydaje mi się, że ogólnie diesle wolniej się nagrzewają od jednostek benzynowych a to dlatego że temperatura spalania oleju napędowego jest niższa aniżeli benzyny,
jeśli chodzi o długą żywotność sprężarki to polecam:
- lać dobry olej
- zmieniać go max co 15 tys. kilometrów (nie tak jak serwis radzi co 30 tys. czy ileś tam)
- tak jak mówiłeś nie kręcić zimnego silnika
- gdy silnik jest mocno nagrzany po ostrej jeździe pozwolić mu pare minut pochodzić na wolnych obrotach aby turbo "zwolniło" i schłodziło się
kicek, no z tego co wiem to olei napędowy spala się w silniku samoczynnie więc w gre wchodzi wysokie ciśnienie i bardzo wysoka temperatura, olej ma specjalne domieszki zapobiegające przedwczesnemu zapłonowi. Tak a propo...
_________________ Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
poprostu w dieslu wiecej energii idzie we wlasciwa prace a mniej jest marnotrawione w postaci zbednego ciepla.
Blondas: upewnij sie ze termostat pracuje wlasciwie
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum