:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
przewody gumowe od chłodnicy
Autor Wiadomość
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2009-08-04, 13:13   przewody gumowe od chłodnicy
 

Witam! Pękł mi przewód gumowy idący z chłodnicy do termostatu (ogólnie z chłodnicy wychodzą 2 grube przewody i chodzi o ten górny). W sklepie z częściami dowiedziałem się, że na tym przewodzie jest odpowietrzenie. No i tu pojawia się problem, bo u mnie jest kawałek przewodu gumowego i nic więcej. Proszę o porady.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-04, 13:18   
 

ja mam na swoim przewodzie takie odpowietrzenie - ale ogólnie u nikogo więcej w aucie tego nie widziałem. Z tego co kojarzę układ powinien się sam odpowietrzac. Fabrycznie odpowietrznika na wężu nie ma.
_________________

 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2009-08-04, 13:20   
 

W moim aucie są jeszcze ręczne odpowietrzniki przy termostacie i przy gaźniku. Czyli raczej nie potrzebuje tego drogiego węża (150 zł, oryginalny ponoć) z odpowietrznikiem.
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-04, 18:23   
 

Ja mam dwa odpowietrzniki. Na grubym wężu chłodnicy i na wężu układu nagrzewnicy nad pompą elektryczną. Są to najwyżej położone elementy układu chłodzenia i wymagają odpowietrzania. Tam tworzą się korki powietrzne. Taka jest specyfika większości układów chłodzenia "Francuzów" Samoistne odpowietrzenie jest możliwe przy jazdach na krótkich odcinkach gdzie nie da się jeszcze przegrzać silnika a już nastąpi rozszerzenie płynu powodujące częściowe wypchnięcie powietrza. Po zgaszeniu, stygnięcie powoduje zassanie płynu ze zbiornika w miejsce powietrza. Taki proces powtórzony kilka razy spowoduje odpowietrzenie. Ale do tego czasu zawsze można się liczyć z miejscowym przegrzaniem głowicy wskutek ustania krążenia. Wspomniane odpowietrzniki są w wyposażeniu oryginalnym, a ich obecność i sposób użycia jest opisany w fabrycznej instrukcji obsługi.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2009-08-04, 19:44   
 

Czy jest szansa, że automatyczne odpowietrzanie układu odbywa się przez zbiornik wyrównawczy?
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 20:27   
 

Oczywiście soki, ale tylko w silnikach V6 jest tak zrobione :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-04, 20:31   
 

Jest na takiej zasadzie jak opisałem. Możesz pomóc dodatkowo uciskając i odpuszczając wielokrotnie tenże górny wąż przy poluzowanym korku wlewowym zbiornika ( na zimno, zaraz po napełnieniu układu), ale jeśli masz odpowietrznik na termostacie, to powinno zastąpić ten na wężu. Ja nie mam żadnych innych odpowietrzników poza tymi dwoma, a nie widzę sensu ich dublowania obok siebie. Zrób tak. Załóż ten wąż bez odpowietrznika, poluzuj wszystkie odpowietrzniki jakie masz i napełnij układ. Jak z odpowietrzników zacznie wydobywać się płyn to je zakręć (lekko, z tym nie potrzeba się mocować bo jest delikatne), teraz popompuj górnym wężem energicznie, uzupełnij płyn trochę powyżej max, zakręć korek i uruchom silnik. Przejedź się kawałek żeby się rozgrzał i zgaś. Teraz ostrożnie poluzuj odpowietrznik na termostacie, żeby sprawdzić czy poleci płyn czy "pianka". Jeżeli płyn nie będzie napowietrzony, to proces możesz uznać za zakończony. Korek zbiornika odkręcaj tylko po długim postoju, na zimno.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2009-08-04, 20:37   
 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Myślę, że kupie zwykły przewód. Odpowietrzenia dokonam ręcznie, tak na wszelki wypadek.
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2009-08-05, 09:33   
 

soki napisał/a:
Myślę, że kupie zwykły przewód.
.Drugi odpowietrznik masz przy gaźniku tam gdzie podgrzewanie do bimetalu na automatyczne ssanie.Zacznij od niego,a dopiero później ten na termostacie.Sprawdzone!Przy tej pogodzie około 5-8 minut wystarczy.Ale zerknij na węże do nagrzewnicy-tam też czasami bywają.Zacznij więc od najniższego kończąc na najwyżej położonym .Kup zwykły.Powodzenia.A i zerknij czy nagrzewnica nie puszcza płynu.Może ona zapowietrzać układ albo zatapiać pasażerkę :D
_________________
odiz
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-08-09, 10:27   
 

U mnie 2.0 J7R odpowietrza się sam nie mam żadnych odpowietrzników
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2009-08-09, 10:59   
 

Pewnie masz zamontowany zbiornik płaski i rurkę od termostatu do zbiorniczka puszczoną. Jak w V6 właśnie. Można tak każdy przerobić, ale to już w innym wątku.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-08-09, 11:22   
 

Tak mam płaski zbiorniczek ale rurkę mam poprowadzoną do chłodnicy
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2012-01-09, 18:09   
 

Ja w dieslu też mam takie odpowietrzniki. Jeden na przewodzie gumowym : termostat -chłodnica.
Drugi z tyłu za silnikiem ,chyba do nagrzewnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 27