Wymieniam uszkodzone sprzęgło. Udało się wreszcie odkręcić i odsunąć skrzynię. Wnioski są smutne. Przy zakładaniu skrzyni z impulsatorem - we wrześniu 2010 roku - przeoczyliśmy z Jackiem dublowanie sie tulejek ustalających położenie skrzyni i silnika. W rezultacie w jednym miejscu została tulejka i tu i tu. Przy dokręcaniu powstały naprężenia (tulejka wcisnęła się na druga tulejkę), które spowodowały pęknięcia na aluminiowej obudowie silnika, u dołu koła zamachowego. Dwóch dolnych śrub mocujących skrzynię biegów nie ma już do czego przykręcić
Teraz wracam odkręcić uszkodzony docisk sprzęgła.
ps. zginęła mi też osłona skrzyni biegów:
ps2. poduszki sie znalazły. Były przy skrzyni biegów, a raczej przy jej fragmencie przywiezionym kiedyś przez Jacława z synem. To zostało z demontażu skrzyni z krissowej Tolki. Docisku na razie nie odkręcilem - dwie śruby z łbem imbusowym nadal go trzymają. Wyrobiły się i imbusem ich nie wykręcę
ps3. kolega Krzysia przyniósł na imprezę małego "szweda" czy inne kluczysko. Miał służyć do strojenia gitary (zerwane pokrętła). Okazał się wspaniałym przyrządem do wykręcenia śrub imbusowych. Zamontowałem juz drugie sprzęgło. Jutro rano montaż skrzyni.
ps4. zasuwam dalej. Przy pomocy Jacława skrzynia już na swoim miejscu. Teraz tylko dokręcam. Znalazłem nawet plastikową nakrywkę na gniazdo na skrzyni służące do oceny stanu sprzęgła. Macie coś takiego? Szkoda tylko tej zaginionej osłony skrzyni.
Fotki uszkodzeń:
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-01-08, 12:18, w całości zmieniany 7 razy
Słoneczny dzień wykorzystałem do prac przy Bordówce. Umyłem po zimie, wysprzątałem wnętrze - wrzuciłem też do środka dywaniki z Baccary.
Powalczyłem też z impulsatorem, bo szybkościomierz raz działał a raz nie. Poeksperymentowałem też z plamą na masce, w miejscu gdzie zszedł mi klar. Wygląda znacznie lepiej a rezultat zachęca do dalszych prób.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-03-18, 13:15, w całości zmieniany 2 razy
zabieram się do pracy nad przednim zawieszeniem bo się już jeździć przyjemnie nie da. Mam nowe amortyzatory, końcówki drążka kierowniczego i dolne sworznie:
wymienię także lewą półoś bo grzechocze. Półosie z używek ale manżety zakładam nowe.
Na koniec chyba zmontuję oponki 195/60/R15 na Exip'ach. Zobaczymy jak to będzie wyglądać
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-06-29, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum