:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Wreszcie jest...
Autor Wiadomość
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
  Wysłany: 2012-04-05, 18:19   Wreszcie jest...
 

Jak już pewnie obiło Wam się o uszy. Dokonała się rzecz, na którą czekałem długo....dość długo.

W sumie to nie wiem od czego zacząć. Pominę swoją ekscytację :o

Renia kupiona w sobotę 31.03. 2012 od kolegi Jagieł'a.
TI 2.0 12V (136KM) z gazem. rok w dowodzie 1987 a auto z 1990. Jakieś machlojki ktoś kiedyś musiał zrobić :wink:

Na wyposażeniu: (dane od Jagieła)
- 4x el. szyby
- el. i podgrzewane lusterka (jedno nie grzeje ale wina raczej kabelka)
- skóra czarna w stanie dobrym z kilkoma małymi dziurkami do wypastowania ewentualnie małego barwienia
- klimatyzacja (nie działa ale jest kompletna można pozakładać nowe uszczelki i nabić)
- komputer z "gadaczką" wersja niemiecka, wyświetlacz na desce itd.
- radio od safrane z wejściem aux, pilotem przy kierownicy i nie wiem dlaczego głośniki tylko z przodu, ale moge załatwić ci oryginalne półeczki i głośniki (od Adama)
- centralny (do przesmarowania po zimie- standard)
- kierownica pół skóra w stanie dobrym

Mechanicznie: (dane od Jagieła)
- automat w rozruszniku sie kończy, czasami trzeba kilka razy przekręcić żeby załapał
- jak jest zimny czasami piszczy łożysko na alternatorze
- cieknie z pod uszczelki zaworów
- małe zachcianki elektryki wystarczy przejrzeć przełączniki
- ostatnio zastrajkował prędkościomierz ale to wina gdzieś na kablu
- jakieś poprawki w zawieszeniu i hamulcach ale raczej kosmetyczne.
- wgniotka na błotniku i parę wgniotek na masce, małe ognisko korozji na tylnym nadkolu

Nie miałem kiedy porobić zdjęć dlatego proszę o cierpliwość.
Samochód od niedzieli stoi u zaprzyjaźnionego mechanika i przed chwilką do mnie dzwonił,że zrobił już parę rzeczy:
-rozrusznik naprawiony,ale jeszcze nie włożony
-wyciek spod uszczelki zaworów został zdiagnozowany jako wyciek z kolektora dolotowego - między nim a głowicą był przyciśnięty kabel jakiś
-pedał sprzęgła ciężko pracował. Linka została wyciągnięta i przesmarowana,ale jest niewiele lepiej. Poza tym linka była maksymalnie naciągnięta na gwincie. Dlaczego, skoro sprzęgło całe kompletne było wymieniane?
-tylny zacisk będzie do wymiany,bo zapieczony jest i odpowietrznika nie można odkręcić
-miska oleju nie była dokręcona na wszystkie śruby
-skrzynia biegów trochę wyje. Nie wiem czy powodem był brak oleju przed dłuższy czas czy coś innego.
-pasek alternatora był luźny,ale już jakoś dało się go naciągnąć.

Nie wszystko dokładnie pamiętam co mechanik mówił przez telefon,więcej dowiem się jutro.
Muszę nią trochę dłużej pojeździć żeby wiedzieć co jeszcze zostało do zrobienia.


Teraz tak, w pierwszej kolejności chcę bardzo podziękować Adamowi. To "przez niego" :P poniekąd jestem w posiadaniu R25. Adam - DZIĘKUJĘ !!!

Następną osobliwością jest we własnej osobie Jagieł. DZIĘKUJĘ !!!! Ci chopie, żeś poinformował mnie o fakcie sprzedaży. Teraz mogę się cieszyć swoją Renią.

To Wasza wina chłopaki :twisted: :wink: Dziękuję !!!
Mam nadzieję,że będę częściej zaglądał na forum o poradę choć wiem już teraz, że Renia nie będzie ze mną dużo jeździć,ale zawsze coś będzie do zrobienia.

DZIĘKUJE Jackowi, który cierpliwie i nieugięcie walczy o przywrócenie Reni dawnej świetności i sprawności mechanicznej.
p.s. Jacek jest mechanikiem z sąsiedniej wioski - tak dla ścisłości.

To chyba tyle na dzień dzisiejszy. Chyba,że zapomniałem jeszcze komuś podziękować (?).
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2012-04-05, 18:31   
 

Gratulacje :D gratulacje i szerokości..........
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-04-05, 19:00   
 

Gratulacje.
Teamt o zaciskach znajdziesz na forum . Te urwane odpowietrzniki sa się wykręcić.
Nowe zaciski są nieosiągalne a używanych i tak nie opłaca się kupować bo będą zapieczone jak każde ( standard ) . Zestaw naprawczy do tych zacisków kosztuje kilkanaście złotych.
Olej TYLKO I WYŁACZNIE ELF TRANSELF TRJ czy TRP ( nie pamiętam ) 75W80 i żaden inny mimo że lekość może byc taka sama . Jest to olej SPECJALNY i skyrznia może wyć dlatego że ktoś nalał tam coś innego. Przekaż mechanikowi :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2012-04-05, 19:15   
 

Dziękuję za dobre rady Maćku, przekażę :mrgreen:
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2012-04-05, 20:06   
 

"-pedał sprzęgła ciężko pracował. Linka została wyciągnięta i przesmarowana,ale jest niewiele lepiej. Poza tym linka była maksymalnie naciągnięta na gwincie. Dlaczego, skoro sprzęgło całe kompletne było wymieniane? "
Sprzęgło było wymienione, a co do linki to najprawdopodobniej z tą stało się to co z tą drugą która ci pokazywałem tzn. skruszyła się otulina linki i blokuje swobodną prace. Co do naciągnięcia to nie pamiętam ale to chyba to że zmieniony był dystans przy lince bo stary się rozpadł, a ten był innej grubości, a poza tym linka pewnie była wyciągnięta.
Co do skrzyni to nie wiem jaki tam był olej bo nie zauważyłem żeby wyła więc jej nie ruszałem.
O zacisku ci mówiłem że lepiej kupić zestaw naprawczy.
Wytrwałości życzę i jak coś to pytaj.
_________________

 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-05, 20:15   
 

TomiLee84 napisał/a:
Adam - DZIĘKUJĘ !!!


:) a proszę

TomiLee84 napisał/a:
nie wiem dlaczego głośniki tylko z przodu


bo TI a nie TXI - taki odpowiednik TX-a

TomiLee84 napisał/a:
Nie miałem kiedy porobić zdjęć dlatego proszę o cierpliwość.


fotek nie brakuje:



ale co swoje fotki to swoje.

Szkoda tylko, żeś o Jasień nie zahaczył.

ps. co do linki to mam tak samo, pomimo wymiany sprzegła. Znaczy z długoscią i regulacją. Wystarczy zrobić grubszą podkładkę z jakiegoś tworzywa. Oleks mi taką "wystrugał" i jest OK.
Temat oleju w skrzyni masz tu: http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=2208
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-04-05, 20:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-04-05, 22:02   
 

Nie ma tam czasami samoregulatora przy pedale , tak jak w R21 ???
Jak pogubił zęby to linka może "wydawać " się za długa.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2012-04-06, 08:27   
 

U Mnie też ciężko pedał chodzi a samoregulator jest na lince pod maską :D.
W pracy jeżdżę ,IVECO-ciężarowe i lżej sprzęgło pracuje tyle że chydrauliczne :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2012-04-06, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 72
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2012-04-06, 14:02   
 

MaciejR21 napisał/a:
Olej TYLKO I WYŁACZNIE ELF TRANSELF TRJ czy TRP ( nie pamiętam ) 75W80


W chwili obecnej zmieniły się oznaczenia olejów elfa i olej ,który polecił Maciek ma teraz oznaczenie ELF TRANSELF NFP 75W80
Cena 0,5 l to około /zależy od sklepu/ 16-20zł
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2012-04-08, 10:15   
 

Silnik został opryskany czymś w rodzaju benzyny ekstrakcyjnej żeby móc dokładniej zlokalizować wycieki oleju. Póki co większej tragedii nie ma. Trochę się poci przy uszczelniaczu na wale korbowym (koło zamachowe w dolnej części silnika - trochę słabo u mnie ze słownictwem z dziedziny mechanizacji :| )

Wymiana rozrusznika nie pomogła uporać się z problemem uruchamiania silnika.Po przekręceniu kluczyka w położenie uruchomienia silnika kontrolki na desce przygasają i słuchać coś w rodzaju cykania - trudno to słowami opisać. Po kilku próbach udaje się uruchomić silnik. Czy powodem może być stacyjka?

Stwierdzono również,że nie dokręcony był zacisk z przodu. śruby były poluzowane,a to już nie dobrze :( . Są dokręcone i zacisk póki co trzyma się normalnie.

Urwana główka odpowietrznika w zacisku lewy tył. Nie wiem czy lepiej rozwiercić i przegwintować czy jest inne rozwiązanie? Gwint nie wystaje ponad powierzchnie.

Popryskałem kilka przycisków od elektryki bo nie łączyły dobrze. Już jest lepiej.

Będą też paski do wymiany,bo piskją. Rozrząd nie będzie ruszony.

Adam napisał/a:
Szkoda tylko, żeś o Jasień nie zahaczył.


Nie chciałem Ci robić kłopotu Adamie, choć pewnie byłby to żaden kłopot. Będzie jeszcze okazja do spotkania.

OOO,przypomniało mi się, zmieści się tylna klapa cała i kompletna to bagażnika?
_________________
R21-mój własny kwadrat
Ostatnio zmieniony przez TomiLee84 2012-04-08, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 66
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2012-04-08, 10:33   
 

TomiLee84 napisał/a:
...
Urwana główka odpowietrznika w zacisku lewy tył. Nie wiem czy lepiej rozwiercić i przegwintować czy jest inne rozwiązanie? Gwint nie wystaje ponad powierzchnie.
......


jestem po takim zabiegu , mój mechanik zrobił to tak:
nałożył nakrętkę "13" i od środka zespawał migo-magiem ,..... i ..wykręcił
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-08, 12:50   
 

tu masz temat Maćka o regeneracji zacisków:

http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=4000

Przednia maska wchodzi do srodka. Z tego co pamiętam, to tylnia klapa chyba nie bardzo.
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2012-04-08, 12:56   
 

Klemy wyczyść i przesmaruj :D przedewszystkim, sprawdż czy są dobrze, dokręcone.
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2012-04-08, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2012-04-08, 19:45   
 

Co do rozrusznika to powiedz mechanikowi żeby sprawdził uzwojenie na rozruszniku bo tam może sie kryć problem... W winę stacyjki mało wierze.
Co do zacisku z przodu to nie wierze żebym nie dokręcił śrub, może się poluzowały bo prowadnice były smarowane smarem grafitowym.
Klemy były czyszczone i przesmarowane smarem miedzianym wiec raczej nie tedy droga. Prędzej jakaś masa między budą a silnikiem.
Klapa tył raczej nie wejdzie, bo po odkręceniu próbowałem ja wetknąć do szarej i nie chce wejść.
Dziwne że się poci na uszczelniaczu wału skoro były włożone nowe przy remoncie (Adaś był ze mną po te uszczelniacze... Widać jakiej jakości są nowe :( )
_________________

 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2012-04-11, 19:27   
 

jaclaw napisał/a:
TomiLee84 napisał/a:
...
Urwana główka odpowietrznika w zacisku lewy tył. Nie wiem czy lepiej rozwiercić i przegwintować czy jest inne rozwiązanie? Gwint nie wystaje ponad powierzchnie.
......


jestem po takim zabiegu , mój mechanik zrobił to tak:
nałożył nakrętkę "13" i od środka zespawał migo-magiem ,..... i ..wykręcił


Mam nadzieję,że i u mnie łatwo da się wykręcić.


MaciejR21 napisał/a:
Nie ma tam czasami samoregulatora przy pedale , tak jak w R21 ???


Nie zauważyłem tam nic co mogło by przypominać samoregulator.

Adam napisał/a:
Przednia maska wchodzi do srodka. Z tego co pamiętam, to tylnia klapa chyba nie bardzo.


JAGIEŁ napisał/a:
Klapa tył raczej nie wejdzie, bo po odkręceniu próbowałem ja wetknąć do szarej i nie chce wejść.


To lipunia :( W żaden sposób nie da się wcisnąć? Może najpierw tył klapy wepchnąć...
No ale jak próbowaliście to już nic się nie wymyśli.

JAGIEŁ napisał/a:
Co do zacisku z przodu to nie wierze żebym nie dokręcił śrub, może się poluzowały bo prowadnice były smarowane smarem grafitowym.


Mogło i tak być,że się poluzowały. Przecież chyba nie planowałeś tego żebym nie dojechał do domu :)


JAGIEŁ napisał/a:
Dziwne że się poci na uszczelniaczu wału skoro były włożone nowe przy remoncie (Adaś był ze mną po te uszczelniacze... Widać jakiej jakości są nowe )


Teraz wszystko robią na sztukę. Kiedyś kupiłem manszety na przegub to zimą tak zesztywniały, że się zsunęły.

Jagieł, może niebawem przyjadę do Ciebie po inne graty jak masz coś jeszcze i się nie pozbyłeś. Będzie powód zajechać nad Jasień :o
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 29