Tylko żebyje założyć , trzeba rozberać silnik, a potem niestety już nie zaprasujesz dekli tak jak było. Pozostają małe spawy żeby to się porządnie kupy trzymało.
Miałem dotaczane baryłki i wymieniałem swego czasu.
Trzeba też pościągać wirniki i potem je pozakładać a to nie lada wyzwanie. Siedzą bardzo mocno a plastik jest delikatny. Żeby tego było mało , na wirnikach są pozakładane w niektórych miejscach blaszki wyważające , zakładane fabrycznie już po założenu wirników na ośki. Robota nie do wykonania amatorsko i potem niestety z powodu złego wyważenia są wibracje a co za tym idzie , szybkie żużycie łozysk.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2012-06-04, 23:34, w całości zmieniany 2 razy
Wczoraj (sobota) dzięki koleżeńskości i sponsoringowi Jacka G. wybrałem się ze skrzyniami biegów do Grudziądza. Odzwiedziliśmy naszego forumowego przyjaciela Skorpiona
który pomógł nam trafić do mechanika od automatów
następnie udalismy się do Czarciego Młyna na kawkę i piwko
w czasie gdy obaj mili "nudziarze" usiłowali mi wpoić kilka zasad moralnych, tudzież dobrego wychowania - ja byłem w swoim żywiole
efekt w widocznych fotkach. Tym razem wyjątkowo nie Jasień
Pamiętaj żeby założyć nową uszczelkę do korka spustu oleju ale dopiero po ustawieniu poziomu . Poziom ustawiasz jeszcze na starej uszczelce bo jak takową raz zagnieciesz to drugi raz już może nie trzymać.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
nie taki "diabeł straszny". Okazuje się, że pomimo 2 i pół miesiąca przerwy coś tam jednak pamiętam. Skrzynia juz pod autem, jutro w pracy długo, ale pewnie we środę ją zamontuję:
Usiłuję wstawić skrzynię na swoje miejsce, podnosząc ją na podkładanych deskach. Nie mam niestety podnośnika (małej żaby) - bardzo by mi posiadanie takowego ułatwiło pracę.
wcześniej zalałem mechanizm różnicowy odpowiednim olelem (patrz temat przekładnie automatyczne). Chciałem poduchy zmienić ale Sasica się cenią 180 zł za sztukę.
PS. godzina 17.55 - skrzynia zamontowana. Pozostaje tylko dokręcic kilka drobiazgów.
W wersji polskiej udział wzięli:
Oleks
Jagieł
Kriss z towarzyszką
Z listy płac muszę tylko skreślić Jacka G. Miał sam wrzucić skrzynię w zamian za 4 piwa (śląskie) i grillowaną kiełbasę. Przyjechał, nawet sie przebrał, po czym przebrał sie ponownie i ulotnił po pierwszym telefonie od zoneczki Ech życie.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-07-07, 17:52, w całości zmieniany 2 razy
Baccara pojechała raniutko do sąsiada na naprawę wydechu i na mycie silnika z rozbryzganego oleju. Trochę się zdziwiłem bo sąsiad zna R25 z V-ką - robił już takie auto. Poprosiłem też o poluzowanie korków spustowych oleju z silnika i skrzyni.
no i gotowe, silnik umyty, szpilka w wydechu wymieniona i jeszcze parę drobiazgów. Auto po myciu pali nadal więc wszystko OK. Pojechałem na stację zatankować i dopompować oponki
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-07-28, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
sprawdzony poziom oleju w skrzyni (ten "na oko" był idealny - dzięki Maćku), wymieniony olej w silniku, wymieniony filtr oleju, wymieniona poduszka pod skrzynią biegów (jedna - bo zamiast prawej i lewej miałem dwie prawe) i wymieniona zawieszka do wydechu
Kolejne postępy prac. Kol. Heinzu naprawił mi dmuchawę. Rozebrał, wymienił łożyska, wyczyścił i poskładał
zalecił także, żeby ją przyłapać spawami w miejscu rozbiórki
o wykonanie spawów poprosiłem kol. Oleksa. Dziś Oleks odwiózł mi nad Jasień skończoną dmuchawę
przywiózł mi też zakupioną w Mysłowicach przednią szybę. Mogę teraz Rządówkę do kupy poskładać
szykuje się pracowity najbliższy weekend.
PS
MaciejR21 napisał/a:
Pamiętaj żeby założyć nową uszczelkę do korka spustu oleju ale dopiero po ustawieniu poziomu . Poziom ustawiasz jeszcze na starej uszczelce bo jak takową raz zagnieciesz to drugi raz już może nie trzymać
okazuje się, że z uszczelką pod korek miski olejowej nie ma zadnego problemu. Kupując filtr oleju, w pudełku jest od razu wspomniana uszczelka. Uszczelka ta pasuje zarówno pod korek miski olejowej jak i pod korek miski automatycznej skrzyni biegów. Ja miałem kilka takich uszczelek.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-08-08, 08:11, w całości zmieniany 2 razy
Zarejestrowana, odebrałem dziś "twardy" dowód rejestracyjny.
A tak ogólnie to stoi u mechanika, który likwiduje wycieki oleju z silnika (uszczelka na wale i aparat zapłonowy), płynu wspomagania z maglownicy itp. Pospawany ma być także odcinek wydechu w którym oryginalnie powinien być katalizator.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum