Witam ,wczoraj szperałem w necie na temat turbo i stwierdziłem że coś w mojej 25 jest z nim nie tak ,nie powiem jeżdzić jeżdzi po depnięciu na pedał trochę kopciła.
Turbo załączyło się przy ok.1900 obr.min. ale dopiero pod sporym obciążeniem tzn. 3,4,5 bieg (pedał wciśnięty prawie opór)myślałem że Renaty tak mają.
Dzisiaj rozebrałem cały dolot powietrza węże szczelne ale chłodnica powietrza dziurawa,wypieła się z takiego kawałka plastiku i obcierała (przetarte dwa rdzenie ),założyłem drugą sprawną Panowie nie ten samochód odejście na każdym biegu ,tylko nie wiem czy dobrze działa zawór, EGR? puszcza jak wskazówka na 4 kresce jest(manometrze)a tak to super.Jedno pytanie czy są nowe niedrogie zamienniki tych chłodniczek i czy da radę polutować tą uszkodzoną?
Co do zamienników to nie spotkałem.
Ja swoją naprawiłem: umyłem dobrze, w dziurę bluknąłem silikonu uszczelkowego i dodatkowo zgiąłem dziurę.
Mam wyłączone 2 rurki ale nie ma to wpływu - ważne że szczelne.
Co masz na myśli 4 kreska?
U mnie pod obciążeniem wskazówka dochodzi tak do w pół do drugiej, druga - i chyba tak jest bezpiecznie.
Przez pewien czas jeździłem z przerwanym wężykiem od zaworka i turbo wchodziło nawet na czerwone pole - nic się nie stało, no ale świadomość że czerwone to źle to se to naprawiłem i wyregulowałem.
Znaczy nie dochodzi do połowy skali wskazówka na wskażniku bo zawór upuszcza ciśnienie i słychać taki Psst jak w rajdówkach
Spróbuję tamtą zlutować raczej bo uszkodzone trzy rdzenie i jak by ich wyłączył z obiegu to chyba nie za specjalnie by to wszystko chodziło?
A jak się turbo reguluje tym pręcikiem przy zaworku?i w którą stronę żeby było większe ciśnienie?
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2012-09-01, 15:46, w całości zmieniany 2 razy
Turbo mam dobre zero luzów, wiatrak nie wytarty, a jeszcze widziałem taki specjalny klej 2-wu składnikowy do metali kolorowych(aluminium) nadaje się do obróbki gwintowania itp.A wiecie co znalazłem tam w środku ? kratkę(w kolorze) od zderzaka ale ona nigdzie w moim nie pasuje .....gdzieś takie widziałem (baccara)?na samym dole mocowane ....
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-02, 16:42
andrzejk napisał/a:
kratkę(w kolorze) od zderzaka
takie kratki wchodziły od wewnętrznej strony zderzaka. Chyba jednak nie były w kolorze - tylko szare. W Baccarze był za nia tunel powietrzny do chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów. W Turbo_D tunel chłodnicy powietrza.
No raczej zawór nie powinien tak szybko upuszczać ciśnienia a ewidentnie tak się, dzieje bo wskazówka idzie do góry i jest pssst i wskazówka stoi w miejscu mimo że obroty rosną , może ktoś kiedyś coś grzebał i tak wcześnie upuszcza ciśnienie
Za wcześnie. No i u mnie nic nie psyczy.
Regulację robisz tą śrubą na siłowniczku: skrócisz - powinno zadziałać później albo na odwrót, głowy nie dam sobie urwać. Wynik jest natychmiastowy także regulacja nie stanowi problemu.
Nie wiem o co chodzi z tym syczeniem, chyba masz coś nieszczelne. Ten zaworek otwiera po prostu bypas w turbinie i część spalin leci osobnym kanałem zamiast przez turbinę - syczenia tu nie powinno być.
A może znowu gdzieś dziurę wywaliło bo wskazówka doszła do czwartej kreski psykneło i spadła i dochodzi do drugiej ponad, trochę i stoi, ten drugi IC. może też do d....y? no nic na razie nie mam czasu sprawdzić w tygodniu luknę .
A tu druga ciekawostka na wysokości intercoolera w zderzaku jest kratka i ta kratka jest zaślepiona i żadnego tunelu tam nie ma od spodu pod zderzakiem też jest plastik tak, że tam nie ma dopływu powietrza tylko z komory silnika tylko w plastiku nadkola są tzw. żaluzje,a za to z drugiej strony niema ani zaślepki w kratce zderzaka ani plastiku pod spodem ,może było coś kombinowane ze zderzakiem .Po dzwonku to chyba nie jest bo nic z przodu nie prostowane ani nie wycinane ,na moje oko.
. Karnij się lubelską w stronę Kołbieli.1.5-2 km po prawej stronie masz warsztat-klima,chłodnice.Mi sprawdzili chłodnice i zaspawali tę od klimy za 50 zeta.3 godziny bo konkretnie zrobione ,pomalowane na czarno(chłodnica)zmienili końcówkę (do chłodniczki klimatyzacji). Obie sprawdzane po robocie przy mnie pod ciśnieniem !!! To intercoolera też też sprawdzą i pomogą
_________________ odiz
Ostatnio zmieniony przez odiz 2012-09-04, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
. Karnij się lubelską w stronę Kołbieli.1.5-2 km po prawej stronie masz warsztat-klima,chłodnice.Mi sprawdzili chłodnice i zaspawali tę od klimy za 50 zeta.3 godziny bo konkretnie zrobione ,pomalowane na czarno(chłodnica)zmienili końcówkę (do chłodniczki klimatyzacji). Obie sprawdzane po robocie przy mnie pod ciśnieniem !!! To intercoolera też też sprawdzą i pomogą
Dokładnie-od Mac Denata na Lublin-kumate facety-troszkę uczulone jak ktoś im się w robotę wpie.... ale cena dobra i fuchy nie ma !!. W stronę Góraszki
Ok. Dzięki
To pewnie w Majdanie przy skręcie na Zagórze takie wielkie hale tam są, nie raz mają do sprzedania stare auta, stoi na placu bodajże ,różowa karoseria od jakiegoś Cadillaca z lat pięćdziesiątych.
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2012-09-04, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum