Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora przy pracującym silniku i obrotach podwyższonych do około 2 tysięcy. Najpierw bez obciążenia odbiornikami a następnie obciąż wszystkim co masz (światła drogowe, szyba ogrzewana, dmuchawa na full itp). Jeżeli napięcie utrzyma się w zakresie od 13,8 V do 14,5 V, to alternator jest sprawny. Następnie wyłącz silnik zostawiając włączone reflektory drogowe. Teraz przez ok 10 minut obserwuj woltomierz. Jeżeli w tym czasie spadek napięcia przekroczy granicę 12 V to znaczy, że powinieneś w najbliższym czasie zainwestować w akumulator.
Znaczy muszę sprawdzić swój alternator, bo u mnie nic nie przygasa .
Andrzeju, jeśli przygazanie jest baaaaaaardzo delikatne, to nie ma się czym martwić, ale jeśli zwróciłeś na nie uwagę, to mniemam, że jest znaczne. W takim przypadku polecam, poza wspombianymi przez taxi.wroclaw elementami, sprawdzić również, czy nie ma gdzieś zbyt dużego poboru prądu. Regulator sam z siebie nie pada. Musibyć jakaś przyczyna, a zbyt duży pobór prądu może być jedną z nich. Sprawdź, cz włączenie jakiegoś elementu nie wpływa ponadprzeciętnie na warość napięcia i potem idź tym tropem.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2012-11-03, 15:06, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum