R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2012-12-01, 17:44 Wymiana półosiek
Dzisiaj wymieniłem skrzynię biegów
Lewa półoś bardzo łatwo zeszła i weszła na swoje miejsce Ktoś już ją demontował
Natomiast prawa po wybiciu sworznia rozprężnego cofnęła się od razu o około 3 mm.
Problem nastąpił przy montażu w żaden sposób nie dało się ustawić na sworzeń zabezpieczający różnica ok. 2,5 mm
Dopiero po wyjęciu podkładki gumowej z kielicha
dało się zgrać otwory
Ale po montażu jest luz promieniowy wcześniej nie było Czy ma ktoś na to jakiś genialny sposób aby docisnąć półośkę o te brakujące 2,5 mm
W lewej półośce jak i w zapasowych podkładek tych nie ma
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2012-12-02, 19:51
MaciejR21 napisał/a:
Wygląda na to że skrzynia jest trochę inna .
Skrzynia na pewno jest taka sama.
Wielokliny skrzyni też mają identyczne wymiary.
MaciejR21 napisał/a:
Gdzie była ta gumowa podkładka ???
Tak jak pisałem w kielichu który jest wsuwany na wieloklin skrzyni biegów.
Podkładka ma 4,5 mm grubości otwór 10 i na zewnątrz ząbki jak wieloklin.
Przy nacisku siły rąk nie dała się zamontować w miejsce gdzie była w poprzedniej skrzyni.
Aby skasować luz zastosowałem klej
http://www.loctite-kleje....662%29_t836.htm
Stosowałem go kiedyś z powodzeniem gdy były luzy na łożyskach do wieloklinów nigdy.
Jeśli nie będzie efektów z klejem postaram się zrobić jakiś przyrząd do montażu.
W lewej półośce jak i w zapasowych podkładek tych nie ma
Pierwsze słyszę o jakichś podkładkach. Kilka półosiek już wymieniałem i w żadnej się z czymś takim nie spotkałem. Coś musiało być kombinowane, ale tak na odległość, to trudno stwierdzić po co ta podkładka tam się znalazła. Zamiast kombinować jak ją spowrotem zamontować, poszukaj przyczyny jej zastosowania i tą przyczynę wyeliminuj.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
A ja z czymś takim się spotkałem w Dacii 1400. Nie była to co prawda podkładka a delikatny oring gumowy. Faktem jest, że nawet po zabezpieczeniu półosi zwykłą zawleczką, nie było luzu promieniowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum