Dziś montaż zimowych papuci (no bo zima odpuścić nie chce). Pomimo, że butki na jeden sezon to od razu poprawiła sie trakcja autka. Z innych drobiazgów to nalepka rejestracyjna na przednią szybę, wyprostowanie koła kierownicy oraz zamiana ramion wycieraczek (po wymianie szyby zostaly zamontowane niepoprawnie).
Ostatnie zadanie na teraz to zamiana silnika dmuchawy na ten po regeneracji łożysk przez Heinza. Spróbuję jutro wymienić.
Rządówka już po pierwszym podłączeniu do walizki XR25. Ogólnie nie jest źle ale trzeba popracować nad czujnikami temperatury silnika
Dmuchawa nadal warczy. Zbyt zimno i za dużo śniegu na wymianę.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-02-23, 17:28, w całości zmieniany 1 raz
Ledwie się zrobiło troszkę cieplej, wymieniłem ryczącą dmuchawę nawiewu wnętrza i naprawiłem spryskiwacze szyby. Dzis zabrałem się za łożysko przednie, które ostatnio uparło się zagłuszać muzykę we wnętrzu pojazdu.
piastę z pokriss'owej Toli wymontował mi wczoraj Jacław. Przypominam, że wczoraj w Łodzi praktycznie przez cały dzień siąpił upierdliwy kapuśniaczek. Tym bardziej więc doceniam poświęcenie kolegi
niestety już na pierwszy rzut oka widać, że łożysko jest - mówiąc delikatnie - "niezaspecjalne". W celu przypomnienia sobie jego budowy, zadałem sobie trud jego rozkręcenia.
trud sie opłacił. Widoczne na fotce kulki posłużą wspaniale jako .... amunicja do procy
I nagle olśnienie. Razem ze skrzynią biegów od Gzary, w Espace Olusia, przybyły do Bogutalandu i inne elementy
na bank była tam półoś z piastą! Pół godzinki szukania w garażu i mam ją!!
Tylko jak ją teraz od półosi odkręcić? Oto jest pytanie do obmyślenia w przerwie na lampkę wiśnióweczki
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-04-20, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2013-04-20, 21:33
Wystarczy dobre imadło i klucz nasadowy 30
Potem najlepiej klucz udarowy z Torx 40
Nie jest taki drogi ale na pewno bardzo przydatny
http://allegro.pl/klucz-e...3161440711.html
Rozebrać łożysko sprawdzić kulki i bieżnie łożyska czy nie ma wżerów jeśli nie ma nasmarować i zmontować
Jeśli jest jakiś najmniejszy wżer wyrzucić i zamontować nowe łożsko
Do zdemontowania pierścienia wewnętrznego Adaś ściągacz posiada
Dzisiaj nasmarowałem lewe i prawe łożyska przodu [miałem zapasowe]i o ileś decybeli jest ciszej w samochodzie
Dziękuję Lucjanie. Na szczęście śruby z torxami były niewyrobione i łatwo się odkręcają za pomocą odpowiedniej nakladki na zwykły klucz nasadowy.
Naprawiłem ABS. Po prostu wykręciła się śruba trzymająca czujnik, a sam czujnik się wysunął i wisiał na przewodzie. Wymieniłem też ten ukośny stabilizator, bo miał luzy w miejscu mocowania do karoserii. Objawiało się to pojedyńczym stukiem przy ruszaniu czy też hamowaniu.
Pora na przerwę obiadową.
ps. zapomniałem na wstępie napisać, że sprawdziłem poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów. Wszystko jest w porządku. Z łożyskiem też sobie poradziłem.
Teraz trzeba się zabrać za sondę lambda i czujnik temperatury silnika.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-04-21, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Podobno przyszła wiosna - no i dziś "Święto Pracy" - więc jazda do pracy. Wymieniłem sondę lambda, niestety nie spowodowało to zgaśnięcia kontrolki "błędu elektryki na desce rozdzielczej" Czyli jednak ten czujnik temperatury.
Dokończyłem także prace nad łożyskiem przednim, wreszcie efekt jest zadawalający.
No i zmiana opon na letnie. Baccara stoi teraz na rozmiarze fabrycznym czyli 195/60/R-15.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-05-01, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
wymieniłem kopułkę rozdzielacza zapłonu. Poprzednia była pęknięta i klejona distalem. Odkryłem też, że mechanik przy wymianie uszczelniacza wału, uszkodził mi górną rurkę od skraplacza klimatyzacji, ukręcił ją po prostu przy odkręcaniu węży
Ktoś posiada może nr katalogowy czujnika temperatury, tego co jest pod kolektorem ssącym silniku V6 2,9 oraz nr katalogowy uszczelek pod ten kolektor? Iniknąłbym błędu przy zakupie a muszę wymienić ten czujnik.
mi górną rurkę od skraplacza klimatyzacji, ukręcił ją po prostu przy odkręcaniu węży
No to już wiesz coś o mechanikach a ten Twój to musiał być wyjątkowy paprak .
Chłodnik już na rynku nie ma a nawet a gdy były kosztowały koło 500zł . Mechanik by Ci zapłacił ???
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
postanowiłem dzis zrobić trochę porządku pod maską. Wymienione świece na Sagem (według książki napraw). Przy okazji wymieniłem raz jeszcze czujnik temperatury silnika. Tym razem na nowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum