:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Automatyczna skrzynia biegów vs. przyczepa
Autor Wiadomość
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2013-02-27, 17:22   Automatyczna skrzynia biegów vs. przyczepa
 

Planuję (już długo) kupić nową renię. Marzy mi się automatyczna skrzynia biegów ale mam dylemat: auto będzie przeznaczone do ciągnięcia przyczepy z pontonem. Masa całkowita przyczepy będzie oscylować koło 300 - 400 kg. Dystanse to 100 km w ciągu roku i raz w roku 2500km w jedną stronę przy czym w tym przypadku przyczepa będzie cięższa o duże ilośći wińska do Polski i o swojską, kaszankę, polski boczek itp. z powrotem.

Pytanie: automat czy jednak manual i dlaczego?
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2013-02-27, 17:26   
 

Ja kiedyś czytałem, że niby automatem nie powinno się ciągać przyczep, ale dlaczego to nie wiem. Może że duże obciążenie dla niej i mogłaby cały czas wachlować, ale przecież jest też tiptronic (w starych Reniach też tylko inaczej to wygląda).

W sumie bardzo dobre pytanie i sam jestem ciekawy :)
_________________
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 19:27   
 

Hmmmm. Nie bardzo rozumiem w czym problem. Każda skrzynia jest do zabicia, jak jej dać roboty ponad miarę. Nie widziałem jednak nigdzie w instrukcji zakazu ciągnięcia przyczep samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli nie posiadacie instrukcji, to polecam odpowiedni dział na forum.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2013-02-27, 19:41   
 

Tak Tomku, ale większość "fachowców" i innich znawców tematu odradzają i pewnie też dlatego Lipidor się pyta :)
_________________
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-02-27, 19:56   
 

Bo ciągnąć przyczepę trzeba z głową... Jeżeli przy dużym obciążeniu na wzniesieniu wrzucisz na D i zaczniesz butować auto żeby podjechało to zabijesz skrzynie. Przy dużych wzniesieniach trzeba pomóc trochę skrzyni i na początku zmieniać biegi ręcznie. Przy małym obciążeniu takim jak ma Tomek do ciągnięcia to nie widzę problemu, bo auto tych 400kg nawet za bardzo nie odczuje. Adasiowa Baccara ciągała przyczepę przewożącą konie i skrzynie zajeździli, ale pewnie z braku fantazji i odpowiedniej troski o auto. Znam ludzi którzy ciągają duże i ciężkie przyczepy automatami i nic im nie jest. Oczywiście trzeba tylko pamiętać o serwisowaniu skrzyni (olej i filtr na czas).
_________________

 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-27, 20:48   
 

tu jest coś o holowaniu



należy zwrócić uwagę na chłodzenie oleju w automatycznej skrzyni biegów. U Maćka nie pracował wentylator na chłodnicy i w czasie jazdy do Wawrzkowizny skrzynia - z tego co mówił - lekko mu się zagrzała

Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-02-27, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-02-27, 21:39   
 

W zasadzie jest już wszystko napisane. Automat nie jest dla idiotów ani buciarzy.
Jechałem na zeszłoroczny zlot PIKURa z nie małą przyczepą i były problemy.
Po 30 km jazdy , skrzynia odmówiła posłuszeństwa, a dokładniej zaświeciła tryb awaryjny.
Był choleryn upał a okazało się że nie działał wentylator na chłodnicy oleju. Po ominięciu czujnika temperatury ( który był uszkodzony ) i ostudzeniu skrzyni , do końca drogi i z powrotem nie było już problemów .
Oczywiście pod wzniesienia i z dużych zjazdów należy blokować biegi 1,2,3 w zależności od prędkości.
Przyczepa wyglądała tak , a w tle mój tegoroczny domek ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-02-27, 23:44   
 

Wbrew pozorom do ciągnięcia przyczepy automat jest lepszy.Warunek musi być jeden podstawowy odpowiedni mocny silnik.Czyli silniku 1,2 - 1.4 czy 1.6 raczej bym sobie darował.
Automat jest bezpieczniejszy nie spalisz sprzęgła przy ruszaniu pod górę czy w korkach.
Mój ojciec jest fanem kampingu i morduje się z dość dużą przyczepą z Audi A6 w manualu w ciągu 7 lat już 2 tarcze spalił .
Gdyby miał automat to tego problemu by nie było.
Auto musi być w miarę świeże skrzynia bez przygód - możesz sprawdzić ją w serwisie ASO i powinno być dobrze.Wiele Mercedesów czy Espace automaty ciąga naprawdę duże przyczepy kempingowe i dają radę.
Więc myślę że warto.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2013-02-28, 12:40   
 

Tak jak koledzy piszą automat nie jest problemem.Należy go używać z głową.
Na dodatek dodam że wszystkie wózki widłowe mają sprzęgła hydrokinetyczne właśnie ze względu na nie
zawodność.
Jak nie będziesz zrywał a spokojnie ruszał to nic się nie stanie.

Adasia Baccara służyła do ciągnięcia przyczepy z dwoma końmi - przyczepa 500 konik 500 x 2 także twój ciężar jest śmieszny.

Ale ogólnie do ciągnięcia i długich tras polecam diesla :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wiem co mówię, spalanie na autostradzie 5,5l prędkość do 120km/h
Nawet była jedna z nakładką kombi, ale się zniknęło.
Ostatnio zmieniony przez oleks 2013-02-28, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-02-28, 15:33   
 

Eeee tam za ,oceanem praktycznie wszystko w automatach i daje radę to nasze Reniaki też dadzą( popieram Oleksa :P )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 24