Jestem nowym i mam pytanie odnośnie braku iskry na świecach. Zmieniałem już czujnik położenia wału, cewkę oraz komputer. Iskry nadal nie ma. Przekaźniki przy komputerze sprawne, aleeeeee nie otrzymują sygnału sterującego powodującego załączenie ich po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Gdy dałem w miejsce impulsu zasilanie z cewki silnik odpalił i działa zarówno na benzynie jak i na gazie. Jak sprawdzić (i oczywiście usunąć) gdzie i dlaczego ginie sygnał sterujący? Proszę o pilną pomoc i dziękuję z góry.
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-03, 19:47
trochę mało danych. Co to za silnik? Czterocylindrowy? 2.0 na gaźniku? 2,2 na wtrysku? A może 2.0 na wtrysku 12v? Czy też V6? No pewnie nie diesel bo masz swiece iskrowe
Przekaźniki przy komputerze sprawne, aleeeeee nie otrzymują sygnału sterującego powodującego załączenie ich po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
W tym zdaniu tkwi odpowiedź . STACYJKA Ci nie zalącza "sygnału sterującego" do przekaźników.
Adaś oprócz diesla ,nie ma znaczenia jaki rodzaj silnika , "obieg powstawania iskry" jest taki sam
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Ostatnio zmieniony przez $SKORPION$ 2013-05-03, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Silnik 2,2 na wtrysku, benzyna plus gaz. Stacyjka jest ok. Czy sygnał sterujący przechodzi przez jakiś tam przekaźnik???????? Jeśli tak to który i gdzie on jest? Jakie dane jeszcze są potrzebne by było jasno?
Pozdrawiam
Do stacyjki dochodzą tylko dwa kable. Oba żółte, jeden zasilający drugi po włączeniu stacyjki też łapie plus. Czyli dobre., Dalej gdzieś te kable giną i nie wiem jak idzie układ elektryczny dalej. Najlepiej gdybym dysponował schematem elektr. i wiedział czy wchodzi na jakiś tam przekaźnik. Bo zanim zgasł silnik słyszał odgłosy terkotania przekaźnika.
Niestety ale nie mam opisów przekaźników na klapce. Są schowane pod odkręcana pokrywką na gadaczkę chyba tak to się nazywa a dokładnie u mnie są tylko wyjęcia by dźwięk się wydobywał.
Pozdrawiam
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-04, 10:41
Stacyjka ma 4 kable . Czerwony na którym jest cały czas plus, zółty na którym pojawia się plus w pierwszej pozycji stacyjki , drugi zółty na którym pojawia się kolejny plus po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon , i biały który uruchamia rozrusznik a przy tej okazji zanika plus na pierwszym zółtym .
Jak sprawdzałeś przekaźniki ?? Robiłeś pomiary ???
Jeden z przekaźników załącza stacyjka ( drugi zółty ze stacyjki ) a drugi jest załaczany przez komputer.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Dzięki za info, lecz nadal nie wiem który przekaźnik (jak go zlokalizować) odpowiada za sterowanie sygnałem. Czy mógłbyś, jeśli masz, podesłać schemat elektryczny lub może już są gdzieś na forum. Szukałem w schematach, były informacje tu jest schemat i miał być link do niego a u mnie go nie widać. Czy to zależy od ustawień komputera, konta lub czegoś innego, że nie widzę tych linków? Pozdrawiam i dziękuję za już
Witam wszystkich. Ponieważ jestem hmmmmmmmmm zielony szukam schematów elektr. i znalazłem dowland - schematy - renix/bendix (oraz elektryka) zajrzałem tam niby miały być pliki aleeeeeeeee nic nie ma czy ktoś posiada te schematy i mógłby mi je przesłać na mojego maila??????????? jest mi to niestety bardzo potrzebne!!!!!!!!!!!!- renata 25 B29 2,2 na wtrysku Pozdrawiam
zajrzałem tam niby miały być pliki aleeeeeeeee nic nie ma
Nie wiem jaki masz komputer, ale i linki i pliki w download są i można pobrać schematy. Przed chwilą sprawdziłem.
Co do Twojego problemu ...
gorand napisał/a:
Gdy dałem w miejsce impulsu zasilanie z cewki
... możesz jaśniej, dokładniej ?
Zasilanie cewki jest realizowane bezpośrednio ze stacyjki. Przekaźniki nic tu nie mają do roboty. Napisz konkretnie co się dzieje przy próbie odpalenia silnika. Czy rozrusznik kręci, czy jest kompletna cisza ? Co konkretnie ze sobą zwierasz, że silnik zaczyna pracować ?
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Problem polega na tym, że w chwili gdy włączam zapłon i uruchamiam silnik rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. W kabinie nie słychać by włączała się pompa paliwa i jak sprawdzał kolega nie ma też iskry. Po przeczytaniu paru postów na forum sprawdziliśmy czy załączają się przekaźniki w komorze komputera. Otóż nie słychać i nie czuć oraz za pomocą miernika sprawdziliśmy, że brak impulsu sterującego do załączania tychże przekaźników. Na jednym kabelku są oba. I wtedy podaliśmy impuls (+) z zasilania cewki, które pojawia się z chwilą załączenia stacyjki. Samochód odpalił i pracuje. Ale nie chcę tak jeździć!!! Chcę określić i znaleźć przyczynę i ją usunąć. A odnośnie schematów, fakt są, ale dopiero teraz tzn. jestem w pracy i na komputerze w pracy są i udało się otworzyć, w domu niestety nie. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.
Gruby czerwony przewód - zasilanie przekaźnik(ów)a w kompie - na nim właśnie ma pojawić się 12V - z doświadczenia wiem, że często pod przekaźnikami śniedzieją styki, poluzowują się konektory. Jeśli nie to, to znaczy że inna kostka może mieć zaśniedziałą końcówkę lub (co jest najczęstrzym przypadkiem w renówkach) obłamany kabel... Trzeba tylko iść po czerwonym kablu zasilającym (i tu pod wpływem chwilowego zamyślenia i późnej (wczesnej) pory proszę o potwierdzenie (Tombog, Maciej) bom zapomniał - czy czerwone kable w naszych reniach to zasilanie PO stacyjce a żółte PRZED stacyjką??) jeśli tok mojego rozumowania jest OK to szukać po czerwonym grubym kablu, jeśli tok zły - szukać po żółtym kablu... (ja stawiam na czerwony ).
PS: Kolego - jeśli sprawy elektryki (elektroniki) są Ci obce - lepiej powierz znalezienie usterki komuś kto ma jakieś pojęcie o elektryce we francuskich autach bo coś mi się wydaje, że jak się zacznie kombinowanie na przewodach zasilających to zaraz będą posty typu rozładowuje mi się po nocy akumulator lub jak ugasić pożar instalacji... (jestem przeciwnikiem lewych wpinek, mostków i dodatkowych połączeń robionych bez ładu i sensu ; ))
A tak poza tym to cieszę się że mamy Nowego użytkownika Wspaniałego R25 Pozdrawiam
Dzięki za post, aleeeeeeee Nie odpowiedziałeś kolego na problem. Sorki Otóż gruby czerwony kabelek podaje sobie, tak jak należy, plus w tym wypadku jest ok. Problem tkwi w tym, że sygnał sterujący (!!!!!!!!!!!!) czyli kabelek brązowy cienki nie chce podawać plusa gdy włączę stacyjkę. I to jest kwintesencja problemu. Jak do niego dociera plusik (powinien bo u mnie go nie ma ) gdy włączy się stacyjkę i którędy sobie ten "plusik" przebiega. A odnośnie wpinek: realizowane są tak by po wyłączeniu stacyjki żadne "lewe " prądy sobie dowolnie nie chadzały. Pozdrawiam
Podmień stacyjkę na inna i wtedy sprawdż miałem tak kiedyś raz ładowanie się paliło raz kontrolki gasły albo samochód zmieniłem kostkę w stacyjce i było ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum