R25: Bordówka, jak zatankuje i Adam pożyczy :)
Wiek: 39 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 113 Skąd: Holly_łódź
Wysłany: 2013-05-29, 09:57
ojciec kupił do passata diesel aku Boscha od zaprzyjaźnionego dostawcy części Mix-Car. kosztował coś koło 280 i jest bardzo zadowolony zwłaszcza zimą
http://techpoz.pl/renault...id=64&Itemid=41
na pewno jakiś Ci wykopią
Ja mam aku Varta i jestem zadowolony.
Możesz też kupić akumulator z Boscha jak mój sąsiad . Pochwalił mi się na parkingu, że kupił aku Boscha, ale coś słaby jest i dziadowski. Później okazało się, że jakiś facet pod Szczecinem nazywa się Bosz i robi akumulatory
Akumulatory z Centry są bardzo dobre (tato ma w Vel Satisie i nigdy nie było problemu). Produkują je w Polsce, ale oczywiście firma została sprzedana :/.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-30, 20:24
A ja uparcie jak w innym temacie powiem VARTA BLUE DYNAMIC.
Obecnie od ponad roku jeżdzę na akumulatorze "maluchowym" Centry 45Ah. .
Akumulator ma już z 5 lat i nic się z nim złego nie robi biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na prąd z moim wyposażeniem .
Zimą niestety nie dawał rady po kilku dniach mrozów i krótkich jazd.
Skorpion dostał w prezencie chyba 2 lata temu akumulator jakiejś Słowackiej firmy .
70Ah . Kosztował u mnie w sklepie koło 260zł chyba ( mają je do dziś ) kilka dni temu sprawdzał ten akumulator i ubyło mu bardzo mało , koło 10% sprawności.
Jak zdecyduję w końcu zakupić akumulator dla siebie to wezmę własnie taki albo jak będzie więcej gotówki to własnie Vartę ( koło 360zł) .
Nie mogę jednak nic złego powiedzieć o "maluchowym" akumulatorze i jest on chyba z podstawowej wersji Centry ( być może PLUS).
Ważną rzeczą przy zakupie akumulatora jest dostęp do korków , bo duża część akumulatorów ma zgrzewane dekle ( np. Futura) i fakt można to otworzyć ale tylko raz.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Skorpion dostał w prezencie chyba 2 lata temu akumulator jakiejś Słowackiej firmy .
70Ah . Kosztował u mnie w sklepie koło 260zł chyba ( mają je do dziś ) kilka dni temu sprawdzał ten akumulator i ubyło mu bardzo mało , koło 10% sprawności.
Jak zdecyduję w końcu zakupić akumulator dla siebie to wezmę własnie taki albo jak będzie więcej gotówki to własnie Vartę ( koło 360zł) .
Jak przypomni Ci się nazwa tego Słowaka to napisz.
Ok,ale skupiając się bardziej na szczegółach. Każdy ma trochę inne auto z większą lub mniejszą liczbą bajerów no i sposób użytkowania jest też różny.
U mnie póki co Renia głównie stoi (podejrzewam,że do końca roku 2013 nic się nie zmieni), więc czy 60Ah z prądem rozruchowym 540A wystarczy Choć jak patrzę na 70Ah Skorpiona to się zastanawiam czy 60Ah to nie za mało. Konfiguracji jest wiele,a nie często mam przyjemność kupować akumulator.
TomiLee do Ciebie spokojnie starczy 60Ah a nawet 54Ah. Skorpiona ma silnik 2.8 V6, a ty masz 2.0 wyposażenie macie mniej więcej takie same z taką różnicą że Skorpion wozi w bagażniku skrzynie basową Weź pod uwagę to jak że mało jeździsz autem i nie doładujesz dużego akumulatora.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-31, 08:22
JAGIEŁ napisał/a:
TomiLee do Ciebie spokojnie starczy 60Ah a nawet 54Ah. Skorpiona ma silnik 2.8 V6, a ty masz 2.0 wyposażenie macie mniej więcej takie same z taką różnicą że Skorpion wozi w bagażniku skrzynie basową Weź pod uwagę to jak że mało jeździsz autem i nie doładujesz dużego akumulatora.
Obawiam się że ma też większy alternator i przede wszystkim ma automat który potrzebuje sporo prądu.
Tak jak pisałem , obecnie jeżdzę na kilku letnim 45A i daję radę .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Tylko czy po dłuższym staniu Reni bez uruchamiania (np 2 tyg) 54Ah wystarczą, bo z z taką częstotliwością uruchamiania silnika to mam wrażenie,że akumulator wysiada szybciej przez co nawet duży prąd rozruchowy rzędu 540A może nie wystarczyć. Jeśli spada pojemność aku to i zmniejsza się/słabnie prąd rozruchowy - czy dobrze rozumuję
Nawet jeżeli auto stoi 2 tygodnie to powinien bez problemu dać rade. Wszystko zależy od tego czy nie masz jakiś lewych poborów prądu w aucie.. Jeżeli coś pobiera prąd cały czas to nawet jakbyś wsadził mu 100Ah to nic nie da bo i tak sie rozładuje.. Jeżeli instalacja jest ok (jak była u mnie to nie rozładowywała aku) i nie rozładowuje akumulatora to nawet po miesiącu powinna odpalić.
Jeżeli instalacja jest ok (jak była u mnie to nie rozładowywała aku) i nie rozładowuje akumulatora to nawet po miesiącu powinna odpalić.
Po miesiącu gdy aku ma z rok,a gdy ma już trzy lata ???....ale to pytanie poza konkursem,bo przecież nie można oczekiwać takiej samej sprawności aku po 3 latach.
W takim razie pozostanie mi już tylko wybrać odpowiednią markę, chyba że ktoś ma jeszcze cenne uwagi ?
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-06-01, 13:40
Tombog napisał/a:
MaciejR21 napisał/a:
Obawiam się że ma też większy alternator i przede wszystkim ma automat który potrzebuje sporo prądu.
Przecież Ty też masz większy alternator i automat, a jak twierdzisz jeździsz na 45A
Tak , ale :
Cytat:
Zimą niestety nie dawał rady po kilku dniach mrozów i krótkich jazd.
Poza tym samochód jest palony zazwyczaj 2 razy dziennie i robi w jedną strone ponad 20km .
Gdyby trasy były krótsze albo było więcej rozruchów to by było słabo .
Oczywiście z takim akumulatorkiem nie ma też mowy o długim graniu radia na postoju czy używania innego wyposażenia elektrycznego....coś za coś .
Przy działającej klimie czasami się zaświeca awaria skrzyni i to właśnie niedobór Ah się objawia, no ale to takie nieliczne przypadki .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum