Już mnie cholera bierze ,zawieszenie z przodu zrobione amory sprawne luzu na maglu nie ma,a ta zołza dalej sobie myszkuje.
Panowie jak ustawić zbieżność z tyłu od czego łapać punkty?
W instrukcji obsługi ,u nas na forum, wynika że przód i tył mają inne rozstawy osi
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-08, 19:42
Z tyłu się nie reguluje zbieżności, natomiast myszkowanie może być spowodowane zużyciem tulejek gumowo-metalowych w wahaczach tylnych wzdłużnych.
Chyba że jest rozbieżna, podjedź gdzieś na laserową regulację zbieżności. Powinni mieć dane odnośnie wszystkich modeli bynajmniej w Autodacie jest wszystko podane.
Ostatnio zmieniony przez Kriss_Lodz 2013-08-08, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 138 Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 23:36
podjedz np do norauto na laserowke.mi ostatnio ustawiali nawet z opinii w dobrym warsztacie i co,tnie gume,a koszty te same.sprawdz jeszcze luzy na łozyskach
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2013-08-08, 23:44
Kriss_Lodz napisał/a:
Z tyłu się nie reguluje zbieżności,
Piszesz to samo co powiedzieli mi podczas ustawiania zbieżności i geometrii zawieszenia.
Nie chcieli nawet sprawdzać z tyłu ponieważ nie ma tam żadnej regulacji
Podkładki regulacyjne zobaczyłem gdy demontowałem ślązaczkę na części.
A samochód robił cztery ślady
Jednak jest regulacja podkładkami
Nie wiedząc o tym aby wyeliminować czteroślad skróciłem jeden z drążków wzdłużnych o 10 mm i auto od tamtej pory robi dwa ślady
andrzejk napisał/a:
Panowie jak ustawić zbieżność z tyłu od czego łapać punkty?
Ja przystawiałem długie listwy do do kół,mają być równoległe do samochodu i nie mogą mieć zbieżnosci
Nie chcieli nawet sprawdzać z tyłu ponieważ nie ma tam żadnej regulacji
.Tak na tydzień przed datą przeglądu podjechałem do swojej dobrze stacji diagnostycznej. Tak dobrze mi znana,że ani razu klaksonu i tylnej wycieraczki nie ominęli !!! Przegląd od razu diagnosta wbił-ale jak zacząłem marudzić o ściąganiu i o możliwości regulacji tylnej osi poleciał na 10 minut. Znalazł opis i metodę i hajda jeszcze raz na ścieżkę diagnostyczną. Diagnostą był nowy pracownik-ale wieku ok 40 do szefa,ten w auto .Następnego dnia o 9 były 2 pudełka podkładek i zabawa ze 2 godziny.Po tym zabiegu mogłem przy 140 puścić fajerę i w nosie dłubać-nie zboczyła ani trochę(ale na tym równym asfalcie) Koszt geometrii przodu - zbieżność,kąt pochylenia-80 zeta,geometria tyłu -40!!!!! -bo klient wie więcej-a stacja przeszła z ojca na syna ,a ten o klienta ma dbać !! Od tamtej pory wiem że tył też się reguluje.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-09, 16:29
A czy podkładki nie są czasem na wahaczach poprzecznych ?? do regulacji kątów ?? a nie do zbieżności ? pytam z czystej ciekawości bo w takim razie żyłem w niewiedzy
Panowie tył się reguluje i to w bardzo prosty sposób.
Po środku samochodu w miejscu mocowania wahacza są specjalne podkładki w wycięciami.
Także nie trzeba wyjmować śruby tylko podkładki się przekłada po poluzowaniu śruby.
Jak robiłem tylną zawiechę to dokładnie przerobiłem.
Trzeba tylko wszystko odkurzyć bo "fachowcy" nie chcą się pieprzyć z zapieczonymi śrubami.
Poza tym na geometrii powinni ci od razu sprawdzić tył i powiedzieć co i jak.
Ostatnio zmieniony przez oleks 2013-08-11, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum