:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zbieżność
Autor Wiadomość
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-08-08, 19:36   Zbieżność
 

Już mnie cholera bierze ,zawieszenie z przodu zrobione amory sprawne luzu na maglu nie ma,a ta zołza dalej sobie myszkuje.
Panowie jak ustawić zbieżność z tyłu od czego łapać punkty?
W instrukcji obsługi ,u nas na forum, wynika że przód i tył mają inne rozstawy osi :?:
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-08, 19:42   
 

Z tyłu się nie reguluje zbieżności, natomiast myszkowanie może być spowodowane zużyciem tulejek gumowo-metalowych w wahaczach tylnych wzdłużnych.

Chyba że jest rozbieżna, podjedź gdzieś na laserową regulację zbieżności. Powinni mieć dane odnośnie wszystkich modeli bynajmniej w Autodacie jest wszystko podane.
Ostatnio zmieniony przez Kriss_Lodz 2013-08-08, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-08-08, 20:34   
 

A może to wina tylnych ,drążków reakcyjnych ?
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-08, 21:06   
 

andrzejk napisał/a:
A może to wina tylnych ,drążków reakcyjnych ?


tj. tylne wahacze wzdłużne :)

Firma Polcar miała je jakiś czas temu w zamienniku :) poszperam zobaczę:) drogie nie były :)
 
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 23:36   
 

podjedz np do norauto na laserowke.mi ostatnio ustawiali nawet z opinii w dobrym warsztacie i co,tnie gume,a koszty te same.sprawdz jeszcze luzy na łozyskach
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2013-08-08, 23:44   
 

Kriss_Lodz napisał/a:
Z tyłu się nie reguluje zbieżności,


Piszesz to samo co powiedzieli mi podczas ustawiania zbieżności i geometrii zawieszenia.
Nie chcieli nawet sprawdzać z tyłu ponieważ nie ma tam żadnej regulacji :?:
Podkładki regulacyjne zobaczyłem gdy demontowałem ślązaczkę na części.
A samochód robił cztery ślady :(
Jednak jest regulacja podkładkami :D
Nie wiedząc o tym aby wyeliminować czteroślad skróciłem jeden z drążków wzdłużnych o 10 mm i auto od tamtej pory robi dwa ślady :D

andrzejk napisał/a:

Panowie jak ustawić zbieżność z tyłu od czego łapać punkty?


Ja przystawiałem długie listwy do do kół,mają być równoległe do samochodu i nie mogą mieć zbieżnosci :lol:
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-08-09, 14:33   
 

Cytat:
lucjan napisał/a:
Nie chcieli nawet sprawdzać z tyłu ponieważ nie ma tam żadnej regulacji :?:
.Tak na tydzień przed datą przeglądu podjechałem do swojej dobrze stacji diagnostycznej. Tak dobrze mi znana,że ani razu klaksonu i tylnej wycieraczki nie ominęli !!! Przegląd od razu diagnosta wbił-ale jak zacząłem marudzić o ściąganiu i o możliwości regulacji tylnej osi poleciał na 10 minut. Znalazł opis i metodę i hajda jeszcze raz na ścieżkę diagnostyczną. Diagnostą był nowy pracownik-ale wieku ok 40 do szefa,ten w auto .Następnego dnia o 9 były 2 pudełka podkładek i zabawa ze 2 godziny.Po tym zabiegu mogłem przy 140 puścić fajerę i w nosie dłubać-nie zboczyła ani trochę(ale na tym równym asfalcie) Koszt geometrii przodu - zbieżność,kąt pochylenia-80 zeta,geometria tyłu -40!!!!! -bo klient wie więcej-a stacja przeszła z ojca na syna ,a ten o klienta ma dbać !! Od tamtej pory wiem że tył też się reguluje.
_________________
odiz
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-09, 16:29   
 

A czy podkładki nie są czasem na wahaczach poprzecznych ?? do regulacji kątów ?? a nie do zbieżności ? pytam z czystej ciekawości bo w takim razie żyłem w niewiedzy :)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2013-08-11, 21:26   
 

Panowie tył się reguluje i to w bardzo prosty sposób. :idea:

Po środku samochodu w miejscu mocowania wahacza są specjalne podkładki w wycięciami.
Także nie trzeba wyjmować śruby tylko podkładki się przekłada :!: po poluzowaniu śruby.
Jak robiłem tylną zawiechę to dokładnie przerobiłem.
Trzeba tylko wszystko odkurzyć bo "fachowcy" nie chcą się pieprzyć z zapieczonymi śrubami.

Poza tym na geometrii powinni ci od razu sprawdzić tył i powiedzieć co i jak.
Ostatnio zmieniony przez oleks 2013-08-11, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 23