Mam problem z pompą paliwa. Przestała pracować a co za tym idzie auto przestało jeździć. Wymontowałem ją bo myślałem, że się spaliła ale po sprawdzeniu na krótko okazało się że pracuje. podłączyłem ją ponownie ale bez efektu...
Przy okazji musiałem wymienić cześć skorodowanego kabla. Nie wiem gdzie są przekaźniki od pompy.
Czy w przewodzie jest zasilanie przez cały czas?
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-12, 17:49 Re: problem z pompą paliwa
andiamo napisał/a:
Mam problem z pompą paliwa. Przestała pracować a co za tym idzie auto przestało jeździć. Wymontowałem ją bo myślałem, że się spaliła ale po sprawdzeniu na krótko okazało się że pracuje. podłączyłem ją ponownie ale bez efektu...
Przy okazji musiałem wymienić cześć skorodowanego kabla. Nie wiem gdzie są przekaźniki od pompy.
Czy w przewodzie jest zasilanie przez cały czas?
Niestety w przewodach nie ma cały czas napięcia pompa sobie dobija jeśli spadnie ciśnienie poniżej ustalonej wartości, to że pompa pracuje na "sucho" po wyjęciu nie oznacza że wytwarza ciśnienie, chyba że w samochodzie nie odzywała się wcale, posprawdzaj dobrze przewody dochodzące do pompy, przekaźniki też raczej nie padają same z siebie od tak sobie.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-08-13, 09:59
Więc po kolei .
Pompa paliwa uruchamia się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon , po czym zatrzymuję się. Ma to na celu usunięcie ew. powietrza z układu wtryskowego i wytworzenie wstępnego ciśnienia.
Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa pracuje cały czas i tak jest też gdy silnik pracuje .
20 letnie przekaźniki mają prawo przestać prawidłowo działać , nikt nie zliczy ile tysięcy razy styki były używane a to jest tylko srebro które się wypala i tworzy się coraz większa odległość styków które elektromagnes musi zamknąć.
Pierwsze słyszę żeby w obudowie ECU był jakiś przekaźnik od rozrusznika za to oba mają wpływ na pracę pompy.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2013-08-13, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-08-13, 15:29
Jeszcze taka mała podpowiedź.
Przy silniku V6 (nie wiem czy automat ma tu znaczenie), dodatkowy przekaźnik od pompy i tylko od pompy, znajduje się za lewą przednią lampą. Idą do niego m.in dwa dość grube białe przewody
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum