:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zegary
Autor Wiadomość
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-11-03, 23:48   Zegary
 

A teraz kwintesencja moich problemów z Renią: zegary :!:

Zawsze coś nie działało, czasem coś więcej, czasem mniej. Po ostatnich, bardzo długich postojach w warsztacie przestał działać wyświetlacz komputera i kontrolka świateł pozycyjnych. Rozebrałem deskę, gdzieś zahaczyłem bo urwałem jeden kabelek z wtyczki niebieskiej i jeden z czerwonej. Podłączyłem je, ale źle - podczas jazdy świeciły mi się ikonki przegrzanego oleju i niskiego poziomu płynu w chłodnicy, a zniknęło podświetlenie zegarów i kontrolki świateł pozycyjnych i mijania.

Dziś rozebrałem jeszcze raz i po kilkunastu próbach znalazłem właściwe podłączenie ww. urwanych kabelków. Zegary wróciły do normy (oprócz wyświetlacza komputera). Wobec tego poskładałem wszystko tak jak powinno być, wszystkie wtyczki podociskałem i... zegary zdechły definitywnie. To znaczy kontrolki świateł mijania i drogowych są (pozycyjnych brak), kierunkowskazy są. Brakuje: STOP, SERVICE, (P), i całej reszty która się zapala po przekręceniu kluczyka i gaśnie po uruchomieniu silnika. Ponadto przestał działać obrotomierz (ZAWSZE działał) i prędkościomierz (czasami nie kontaktował).

Bezpiecznik zegarów dobry, akumulator naładowany, silnik daje się uruchomić, wszystkie wtyczki dociskane kilkunastokrotnie, żadnej reakcji po próbie "zresetowania" - naciskanie 3 przycisków od komputera naraz.
Dodam, że rozpiska nie pokrywa się z moimi zegarami.
Ratunku!
Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2010-11-04, 00:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-11-04, 10:13   
 

Niestety różnice są duże ja z tego, co drążyłem temat liczniki nie dość że różniły się pinami na wtyczkach to i sposobem diagnozowaniami i wskazywania usterki lub np. działania czegoś.Ja je podzieliłem na bierne czyli poprostu były sterowane z lampy czy różnicy potencjału w układzie , a czynne o tym co ma być wskazywane decyduje obwód elektroniczny dopiero włacza odpowiedni wskaźnik. Najważniejsza rzecz w zegarach to masa bez jej idealnego podłączenia wszystko szaleje. Powodzenia .
Wszystkie styki Kontaktem do elektroniki.:)
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-11-11, 18:30   
 

Winien był bezpiecznik, który źle stykał. Wymieniłem go na inny 5A i zegary działają, z wyjątkiem obrotomierza, komputera i kontrolki świateł pozycyjnych.

Czy brak kontaktu taśmy łączącej elektronikę z wyświetlaczem to częsta usterka, czy też powinienem szukać gdzie indziej?
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-11-16, 20:52   
 

Zwykle te tasmy po prostu pekaja i bez przedzwonienia ich miernikiem uszkodzenie moze byc niewidoczne golym okiem.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-27, 21:45   
 

Znowu zegary nie działają. Pojedyncze kontrolki typu hamulec ręczny się świecą, ale ani podświetlenie, ani obrotomierz, ani prędkościomierz. Jakieś dwa kabelki się poodłączały - 1 z niebieskiej i 1 z czerwonej wtyczki. Zacząłem poprawiać wtyczki i przestał działać ostatni ze wskaźników - temperatury (wody?). Do tego gadaczka cały czas wykrzykuje jakieś ostrzeżenia o płynach i każe natychmiast wyłączyć silnik.
Wnoszę że ten błąd jest tylko z powodu wadliwej elektryki.
Czy ktoś mógłby mi zrobić zdjęcia wtyczek (niebieskiej i czerwonej)? Po to, abym mógł odwzorować połączenie kabelków.
Na zdjęciach zaznaczyłem, które kabelki się wypięły.
Do czego jest pomarańczowe małe gniazdo obok czerwonego? (niewidoczne na zdjęciu)




 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-28, 08:20   
 

jest na forum rozpiska pinów zegarów. Poszukaj

o tutaj: http://www.renault25.eu/v...ozpiska+pin%F3w
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2011-06-28, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-06-28, 10:29   
 

Sprawa jest o tyle trudna że masz wersje Turbo a nikt z nas takowej nie posiada tym bardziej w Ph1. Kolory moga być inne.
Być może dziś będe wyciągał deskę to mogę pstryknąc fotki ale czy one coś pomogą ??
Jeśli Ci zależy mogę wrzucić rozpiskę pinów licznika z Ph1 no ale i tak musisz wiedzieć który przewód jest od danego obwodu i potem dopiero wciskać go w kostkę.
Przewody wyłaża z tych kostek jeśli ktoś wyciąga wtyczki z licznika ciągnąc za kable a nie za wtyczkę . Jest to trudniesze ale bezpieczne ;).
Zrób zdjęcie wspomnianego gniazdka t sie ustali do czego ono jest
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-28, 22:12   
 

Do Adama: dzięki, ale już to sprawdzałem. W pierwszym poście tego wątku pisałem że są inne niż moje :(

Do Maćka: Bardzo mi zależy!
Wiem już że czarny kabelek podaje +12V po włączeniu świateł, i w Haynesie kabelek z masą do lampki w desce też jest oznaczony jako czarny. Więc w ostateczności chyba będę musiał prześledzić ścieżki na płytce zegarów :(
Wg Haynesa urwany brązowo-żółty idzie od modułu zapłonowego do obrotomierza :)
Także byłbym bardzo wdzięczny za rozpiskę z Ph1.
Zdjęcia poniżej. Ta wtyczka jest na prawo od czerwonej, dwupinowa.

Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2011-06-28, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-06-29, 10:17   
 




Powyżej rozpiska pinów licznika Ph1 z komputerem. Co prawda nic nie pisali o wersji Turbo ale myślę że to to samo oprócz wskaźnika który i tak nie jest elektryczny.
Wersja francuska więc gdybys miał jakieś problemy to się pytaj.
Kostki można rozłączyć między soba tak że powstaną 4 sztuki po 15 pinów.
Podwójna wtyk widoczny w liczniku nie jest opisany w instrukcji , jest za to opisana potrójna kostka z wykorzystanymi dwoma pinami , która obsługuje poziom oleju. Miało by to sens bo zarówno w R21 , jak i w R19 , taka właśnie kostka była podłaczona do czujnika poziomu oleju który powinien wskazywać poziom przed rozruchem silnika.
Pamiętaj że niektóre kontrolki są wyzwalane plusem zasilania , a niektóre minusem , więc trzeba robić dwa pomiary dla sprawdzanego obwodu.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-07-02, 22:34   
 

Dzięki, Maciek! W wolnej chwili przetłumaczę i napiszę na forum, żeby inni też skorzystali.
Tak przy okazji, co chwilę (co kilka odłączeń wtyczek zegarów) przepala mi się bezpiecznik... Ciekawe, czy po sprawdzeniu tych pinów wg rozpiski awaria ustąpi... I tutaj pytanie: w ph1 bezpiecznik zegarów miał 5A czy 7,5A?
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-07-20, 00:00   
 

Pierwsza wtyczka


niebieska:

1 - nie używany
2 - wskaźnik (kontrolka) ciśnienia oleum
3 - plus po włączeniu stacji
4 - nie używany
5 - wskaźnik kierunkowskazu lewego
6 - zasilanie wskaźników kierunkowskazów
7 - wskaźnik hamulca ręcznego
8 - wskaźnik świateł drogowych
9 - masa (?)
10 - wskaźnik kierunkowskazu prawego
11 - wskaźnik świateł mijania
12 - wskaźnik świateł pozycyjnych
13 - nie używany
14 - nie używany
15 - wskaźnik regulacji prędkości (tempomat?)

czarna (uwaga, bo łączone są niebieska z niebieską oraz czarna z czerwoną):

1 - plus przed włączeniem stacji
2 - masa wskaźnika paliwa
3 - sygnał z przepływomierza (Renix? do liczenia spalania?)
4 - nie używany
5 - sygnał z przepływomierza (Bosch)
6 - masa z przepływomierza (Bosch)
7 - obrotomierz (benzyna)
8 - obrotomierz (diesel)
9 - nie używany
10 - wskaźnik poziomu płynu spryskiwaczy
11 - wskaźnik niskiego poziomu płynu w chłodnicy
12 - masa
13 - podświetlenie
14 - wskaźnik zużycia okładzin hamulcowych (klocków)
15 - wskaźnik TA (skrzyni biegów?)


Druga wtyczka


niebieska:

1 - wskaźnik ładowania
2 - nie używany
3 - nie używany
4 - nie używany
5 - wskaźnik awarii wtrysku lub przekładni automatycznej
6 - wskaźnik (lampka) temperatury cieczy w chłodnicy
7 - nie używany
8 - nie używany
9 - nie używany
10 - nie używany
11 - nie używany
12 - nie używany
13 - wskaźnik (wskazówka) temperatury cieczy w chłodnicy
14 - nie używany
15 - wskaźnik podgrzewania wstępnego (diesla?)

czerwona:

1 - wybór funkcji ADAC (sterowanie wyświetlaniem komputera?)
2 - inicjalizacja ADAC
3 - wskaźnik poziomu paliwa
4 - informacja o niskim poziomie paliwa (syntezator mowy)
5 - reset wyświetlacza (?)
6 - masa
7 - nie używany
8 - nie używany
9 - informacja licznika regulatora prędkości (tempomat?)
10 - informacja o prędkości do syntezatora mowy
11 - oświetlenie ADAC
12 - wskaźnik minimalnego poziomu paliwa (rezerwa?)
13 - nie używany
14 - wskaźnik (wskazówka) ciśnienia oliwy
15 - nie używany
Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2011-07-20, 00:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-07-24, 01:27   
 

Podłączyłem! Powyższa rozpiska zgadza się z wersją Turbo, chociaż znalazłem kilka kabelków oryginalnie wczepionych we wtyczki, które na rozpisce są oznaczone jako nieużywane. Nie miałem czasu bawić się teraz w śledzenie ich na płytce, ale mniejsza o to. Odłączone kabelki były od obrotomierza (czerwona wtyczka) i masa (z niebieskiej wtyczki).
Warto zapamiętać, że słaby akumulator (u mnie okazało się że mał 8V w czasie dzisiejszej zabawy z zegarami strasznie bruździ. Do tego bezpiecznik zegarów, który raz stykał a raz nie, i często się przepalał - wtedy gadaczka wydaje dziwne komunikaty :)
Po podłączeniu wszystkiego razem (ale na starych zegarach) obrotomierz ruszył, aż miło! Potem zająłęm się testowaniem świateł, ale właśnie z powodu padniętego już akumulatora nie sprawdziłem czy wszystko gra. Jeśli tak, to będę wniebowzięty :]
Dzięki wszystkim udzielającym się za pomoc i mam nadzieję że moje wnioski z naprawy komuś się jeszcze przydadzą.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2013-10-07, 21:59   
 

Witam! Odświeżam temat.
Zegary działają, obrotomierz był podpięty na odwrót (+ i masa), wskaźnik temp. wody miał zwarcie na kablach pod maską. Natomiast cały czas czujnik ciśnienia/poziomu oleju nie chce działać.
Sam czujnik wykazuje jakiś opór, kable są OK - więc problem tkwi w zegarach.
Pytanie: czy elektronika z Ph 1 I Ph 2 w module obrotomierza w V6 jest taka sama? Nie mogę przełożyć całego modułu, bo tam jest też wskaźnik doładowania 'turbo'.
Czy są jakieś typowe usterki w tym układzie, coś co jeszcze można by sprawdzić przed mieszaniem w elektronice zegarów?
Jaki opór powinien mieć ww. czujnik?
Dzięki z góry za pomoc!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 27