W sierpniu jakoś mi nie chciał na gaz przerzucić .Miałem pilny wyjazd -ustawiłem się na poniedziałek na rano.Wstępna diagnoza-wymień kable WN to podstawa(miały 2.5 roku). Bez zmian.Ba -zmiany były nawet na benzynie obroty z 950-1000 spadły na 750.Gaziarz wykrył usterkę(przegrzane,nadpalone,kable od zasilania instalacji gazowej). Gaz się normalnie załączał,ba nawet szybciej niż zwykle.Podjechałem i podniosłem temperaturę przełączania na 50 st C.OK.Teraz przy -15-18C na gaz przełącza po 20-30 km a temp. silnika po 4 km to 80C.Ba -nawet nagrzany potrafi zgasnąć(np przed światłami-to tak wolne obroty). Podjechałem teraz ale mówi że sterowanie od wolnych obrotów to sterownik silnika i tam muszę szukać. Teraz właściwe pytanie-czy czujniki temperatury z głowicy mogą być przyczyną?. Podpowiem-przy rozruchu ładnie trzyma 950-1050 obr/min.Pierwsze depnięcie na gaz od razu spadają na 700-500 i to na benzynie.Przewody jedyne dostępne na teraz to Santech(wiem że dziadowszczyzna)takie założyłem i od tego się zaczęło.Czy zamontować nową kopułkę i palec czy od razu zainteresować się ingerencją w sterownik silnika? A-w czasie jazdy bardzo łanie wychodzi spalanie-pomijając rozgrzewanie na benzynie to wychodzi poniżej 9 litrów gazu na 100 k
A może jest problem z odpowiednim zagrzaniem parownika.Patrzyłeś czy jak jest normalna temperatura na silniku to parownik tez jest gorący.U mnie obroty tak mocno spadają nawet gaśnie, wtedy gdy parownik nie ma odpowiedniej temperatury .
U mnie chodzi tylko na gazie i w minusowych temperaturach jest problem z uruchomieniem ,ale podgrzanie parownika wszystko załatwia.
W Rekinie kiedyś mi też gasł przy ciepłym silniku. Przy pomocy MaćkaR21 zamontowałem sobie takie "gówienko" co sprawiło, że wszystko było oki.
To już trochę czasu było i nie pamiętam dokładnie. Poczekaj aż MaciekR21 pojawi się na forum to na pewno Ci pomoże
Witam. Miałem kiedyś tak samo, tylko problem był z benzyną i gazem. Na początek problem z benzyną , okazało się ze regulator ciśnienia lał. A z gazu i wyszło e zaciął się silnik od regulacji gazu na rurze miedzy parownikiem a kolektorem ssącym i do tego końcówki w kopułce były zaśniedziałe. Trzeba jeszcze zobaczyć czy jest dobrze połączony czujnik temperatury bloku.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2014-01-26, 21:23
Przede wszystkim jak masz temeraturę przełączania na gaz , ustawioną na 50 stopni a przełącza Ci przy 80 stopniach to już jest jakiś bubel.
CDo do kabli to omijaj szerokim łukiem NGK przy gazie . Sentechy sprawują się dobrze.
Trzeba podłączyć pod instalację gazową komputer i zobaczyć co dzieje się z mieszanką , inaczej można wróżyć z fusów.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum