baryłka na wahaczu kompletnie się rozleciała. Mam rezerwowy wahacz przywieziony przez Oleksa i Jacława z demontażu Turbo_DX. Mam też jak widać nowy element, który spróbuję zamontować na wahaczu. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Skończone, jutro jadę na ustawienie zbieżności. Wymieniłem też klocki hamulcowe na przód i w pierwszej chwili pogorszyło to hamowanie. Ułożyły się jednak i już jest coraz lepiej.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2014-02-18, 18:18, w całości zmieniany 1 raz
zbieżność ustawiona, muszę poprawić lekko kierownicę. Baryłkę ustawiłem na tzw "oko" ale wahacz pod obciążeniem jest ustawiony prawidłowo. Po ustawieniu zbiezności w warsztacie autko lekko ściąga na lewo, albo mi sie tak wydaje przez ustawienie kierownicy. Mechanicy kazali mi też mocno dowalić obie sruby na półosiach, podobno to bardzo ważne dla pracy i trwałości łożysk. Reszta podobno jest dobrze poskładana. Auto się usztywniło i kulturalniej pożera dziury na łódzkich drogach.
Coś w tym opisie jest nie tak .
Skoro masz słabo dokręcone piasty to kto w ogóle się zabrał za ustawianie zbieżności ?? A jeśli nie byli pewni dokręcenia to mogli to sprawdzić w ciągu 30 sek. no chyba że nie mieli klucza nasadowego 32 :]
Każdy warsztat ustawiający zbieżność , blokuje kierownicę na wprost zanim zabierze się za jakiekolwiek kręcenie drążkami kierowniczymi.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Skoro masz słabo dokręcone piasty to kto w ogóle się zabrał za ustawianie zbieżności ??
no właśnie się nie zabrał, najpierw dokręcił
MaciejR21 napisał/a:
Każdy warsztat ustawiający zbieżność , blokuje kierownicę
dokładnie, ale mój warsztat najpierw sprawdził czy obie końcówki sa mniej-więcej równo wkręcone. Ponieważ jedną wkręciłem na 15 a drugą na 11 obrotów, doszli do wniosku, że należy to wyrównać. Pytali mnie czy potem będę miał chęć sobie tą kierownicę ustawić. Jeśli bym nie wyraził ochoty pewnie by tak zostało i kierownica pozostała by na prosto. Wolałem mieć wyrównane w zawieszeniu.
Przedewszystkim po wymianie amortyzatorów przów auta jest za wysoka .Wygląda to jak startujący samolot. Między kołem a błotnikiem jest tak duża przestrzeń ,że swobodnie mieści się cała dłoń . Patrząc na dach widać że tył dachu jest niżej niż przód .Przy tak podniesionym przodzie, auto bardzo niebezpiecznie zachowuje się w zakrętach.
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Ostatnio zmieniony przez $SKORPION$ 2014-02-22, 17:16, w całości zmieniany 1 raz
Ale co ma sam amortyzator (jeśli jego parametry odpowiadają danemu typowi samochodu i jest do niego przeznaczony)do wysokości auta ,za wysokość chyba odpowiada sprężyna,a jeżeli jest ta sama co była ??
A ma i to dużo . Na różnych wysokościach w amortyzatorze jest umieszczony "talerzyk" na którym opiera się sprężyna. I to daje "wysokość" auta.Prosty przykład:
Postaw obojętnie jaką sprężynę na podłodze i postaw na niej jakiś ciężar np.10kg
Sprężyna się trochę ściśnie . Teraz pod tą samą sprężyną stojącą na podłodze podłóż cegłę . Połóż na niej ten sam ciężar. Sprężyna ściśnie się tak samo jak poprzednio ale........ ciężar będzie wyżej o wysokość cegły.
Cegła = różnica w wysokości zamocowania talerzyka na amortyzatorze.
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
To po jakiego licha było ustawiać kolumnę kierownicy do jazdy na wprost
Teraz masz promień skrętu w jednym kierunku większy a w drugim mniejszy
hallo ludziska, właśnie tak nie było robione. Drążki mam wkręcone po równo a kierownice ustawiłem sobie po regulacji geometrii.
Może miałem inne parametry amortyzatorów ze względu na to, że auto oryginalnie było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów? Jest ona cięższa od manualnej.
PS. sprawdziłem sprężyny zawieszenia. Bordówka ma 6 zwojów gdy V6 ma jeden zwój więcej. A więc to nie sprężyny - nie są od V6.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2014-02-23, 12:20, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum