:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana przednich amortyzatorów i geometria
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2014-06-22, 21:31   Wymiana przednich amortyzatorów i geometria
 

Po wymianie amortyzatorów przednich pojawił się dziwny problem z jak mniemam z geometrią. Dlaczego dziwny ? Ano jak widać na zdjęciu, lewy amortyzator jest strasznie mocno odchylony. Biorąc pod uwagę jego długość, dolne mocowanie było by przesunięte o kilka centymetrów. Przecież to niemożliwe !!!


Zastanawiam się więc co jest nie tak. Sprężyny są prawidłowo ułożone, po kołach nie widać niczego nienormalnego, prowadzenie auta też nie jest niepokojące. Jedyne co wskazuje na jakieś nienormalne działanie zawieszenia, to wybijanie dolnego sworznia, ale dla odmiany prawego. Kilka dni po zamontowaniu amorów, oryginalny sworzeń był tak wybity, że prawie wylatał. Wymieniłem na nowe wszystkie sworznie. Po kilku dniach sworznie dolne stukają ponownie.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Marcin BoroÅ„ski 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
ImiÄ™: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
SkÄ…d: Wieliczka
WysÅ‚any: 2014-06-22, 22:15   
 

Witam, a sprężyna leży w gniazdach równo po obu stronach?
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2014-06-22, 23:06   
 

Oglądałeś amortyzatory przed montażem czy nie są czasami ......krzywe ???
Wysokośc przodu się nie zmieniła po montażu ???
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2014-06-23, 00:07   
 

No właśnie wszystko wygląda normalnie, wysokość przodu, mocowania amortyzatora do wahacza, mocowanie sprężyny, komfort jazdy nawet się poprawił, nic nie ściąga w lewo, prawo.
Krzywy amortyzator??? Hmmmmm...
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
ImiÄ™: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
SkÄ…d: MENELOLANDIA
WysÅ‚any: 2014-06-26, 10:35   
 

rozpora kielichów...?
ja mierzyłem w autach u nas Oleksa zielonej szarej bordówce jest ..102.2 cm
ale ślązaczka ma 101.5 cm
jedzie ok wiec dalem spokój moze jest przy parkowaniu nadsterowna
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2014-06-27, 20:49   
 

Wymieniałeś sam :?:
W-g mnie pod dolną gumową poduszkę coś przy zakładaniu się przykleiło i dlatego górna jest wybrzuszona :?:
W kielichu otwór jest kilka mm większy od tulejki dystansowej .
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2014-06-30, 10:57   
 

Dolna guma ma kształt tulejki wchodzącej w otwór w kielichu. Ma centrować i jednocześnie amortyzować. Okazało się, że nie weszła mi do końca w otwór i była podgięta pod spodem. Włożenie jej jednak w otwór okazało się nie lada wyzwaniem. Dość ciężko było naciągnąć tak amortyzator, by guma równo weszła.
Poza tym mam wrażenie, że auto nadal nie jeździ tak, jak jeździło wcześniej, nawet mimo zrobienia pełnej geometrii. Mam jednak poważne wątpliwości co do kompetencji "fachowców" od geometrii. Wyglądali na zblazowanych i mało ogarniętych, choć nieobyty z motoryzacją klient, mógłby odnieść wrażenie, że panowie wiedzą co robią. Technikę udawania mieli opanowaną do perfekcji. Nie dotknęli się do drążków reakcyjnych, bo stwierdzili, że są OK, ale jak zapytałem o nie, to zdziwili się, że w ogóle coś takiego jest w aucie. O regulacji tyłu i wielkich oczach "mechaników" nie będę wspominał, bo to już kanon.
Generalnie auto niby jeździ płynniej, ale jest też o wiele sztywniejsze, niż przed geometrią. Nie pokonuje miękko kanałów, wlepek, ubytków. No i jest dziwny efekt przy ruszaniu, przyspieszaniu, mocnym skręcaniu. Słychać głuchy stuk, jakby soś się przestawiało w zawieszeniu. Sprawdziłem czy wszystko dobrze skręcone i nie stwierdziłem nic niepokojącego. Nie mogę też namierzyć źródła stuku. Mam wrażenie, że czasem słyszę z prawej, a czasem z lewej strony. Nie wiem, czy to nie amortyzatory przypadkiem nie są nadal źle ustawione. Mam jakieś dziwne przeczucie, że to one spowodowały problemy z zawieszeniem, bo zaczęło się wszystko po ich wymianie.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 21