Dziś wsiadam do Olimpijki i przekręcam kluczyk na zapłon, a tu mruga mi lampka od akumulatora. Renia zapaliła bez problemu i później po przejechaniu trasy przekręciłem kluczyk i nic nie migało.
Czy to oznacza, że przyszedł czas na wymianę akumulatora? Przyznam, że Olimpijka stała dobry kilka dni nie ruszana, a temperatura kolidowała w okolicach 0`C.
R25: Renault Espace II Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 92 Skąd: Świecie
Wysłany: 2014-10-31, 08:55
Witam !!!
Proponuję sprawdzić napięcie akumulatora(stan) pod obciążeniem i układ ładowania akumulatora (ile podaje prądu na mierniku po odpaleniu-powinno wynosić około 14,5V). Po odpaleniu samochodu jeżeli kontrolka ładowania mruga-przygasa-żarzy się z reguły oznacza kończące się bieżnie-pierscienie na wirniku lub brak dobrego kontaktu na połączeniach . Jest możliwość regeneracji bieżni-pierscieni przez ponowne nabicie-wciśnięcie na wirnik . Nie spotkałem się , ażeby system elektroniki informował kierowcę o kończącym się akumulatorze .
Lampka mruga tylko na zapłonie. Jak zapalę auto to nic się nie świeci.
Zaraz pójdę do auta i zobaczę czy dalej mruga. Sprawdzę od razu baterię miernikiem
Może trzeba wymienić diody w alternatorze lub zrobić mu ogólny przegląd. Jakie jest napięcie akumulatora w czasie rozruchu silnika i po jego odpaleniu.
Powodem migania lampki akumulatora były prawdopodobnie zawilgocone kable. Gdy Olimpijka się zagrzała i pojeździłem nią kilka dni i zrobiłem dłuższe trasy problem zanikł.
Jezeli kontrolka pali sie twardo to sprawa jasna awaria alternatora Na rozruszniku masz kostke ktora laczy kabel wzbudzenia alternatora sprawdz ja czy jest ok Jezeli bedzie ok to awaria jest w alternatorze Sprawdz miernikiem ladowanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum