:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Żarówki nocne mocne :)
Autor Wiadomość
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-10, 23:04   Żarówki nocne mocne :)
 

Jako że ogarnęła mnie przemożna chęć widzenia w nocy drogi przed sobą, postanowiłem zmienić żarówki (i okulary też :) ). Jednak nie wiem, czy żarówki o podwyższonej mocy nie wyrządzą szkody odbłyśnikom - przypominam, że mówimy o lampach w ph1.
Macie jakieś doświadczenia na ten temat?
http://allegro.pl/zarowki...5065146702.html
http://allegro.pl/zarowka...4926091727.html

A takie ktoś używał i się wypowie? Np. Osram: Night breaker albo Philips Night vision

Uprzedzając pytania, ten temat znam, ale minęło 10 lat i technologie pewnie są lepsze/gorsze :)
Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2015-02-10, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2015-02-11, 00:20   
 

Pomijając fakt że nie ma na to homologacji to te niebieskie żarówki są gówno warte. Pierwszy deszcz , mgła czy śnieg i wspomnisz moje słowa. Miałem , używałem .....wiem.
Druga sprawa jest taka że wypalisz sobie przełącznik świateł , kostki przy lampach i jak dobrze pójdzie to gniazdo w skrzynce przekaźników/bezpieczników. Kila tygodni temu spaliła mi się jedna żarówka w baccarze i jakie było moje zdziwienie gdy po wyjęciu okazało się że była tam 100W. Nigdy ich nie ruszałem od czasu kiedy mam ten samochód.
Cały czas za to paliło mi właśnie gniazdo przy przekaźnikach . Zwalałem to na zaśniedziałe styki itd...akle dopiero przepalona żarówka wyjaśniła sprawę. Przy 50W i 14V x 2 żarówki płynie prąd 7,14A a przy 90W , 12,8 A a na tyle nie są zaprojektowane instalacje świateł w R25.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-11, 01:32   
 

Właśnie dlatego się obawiam tych podwyższonych mocy.
Ale z kolei te Osram czy Philips mają moc standardową (60/55W) i rzekomo świecą jaśniej. Uważasz, ze warte są wygórowanej ceny?
 
 
 
rafimali 
Starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 92
Skąd: Świecie
Wysłany: 2015-02-11, 08:18   
 

Witam !!!
Osobiście niebieskich żarówek nie montowałem . Zamontowałem żarówki Bosch 60/55W białe ze światłem wzmocnionym Plus 60 i stwierdzam , że widoczność się bardzo poprawiła . Dodatkowo dałem zasilanie bezpośrednio z akumulatora przez przekaźnik , co dodatkowo powoduje pominiecie wszystkich połączeń a tym samym spadku napięcia na żarówce i wypalania połączeń i włączników .
Jeżeli dobrze pamiętam taki schemat na forum jest dedykowany dla Renault 25 .

Pozdrawiam !!!
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2015-02-11, 10:16   
 

Żarówki o zwiększonej mocy światła faktycznie świecą jaśniej ale zawsze mnie zastanawiało jak to jest zrobione bo w przyrodzie nic nie ginie . Jeśli mamy większe światło z drutu wolframowego otoczonego halogenem to nie przychodzi mi nic innego do głowy jak większy prąd. Nie miałem okazji mierzyć rzeczywistej mocy takiej żarówki bo nigdy ich nie kupiłem ale może kiedyś nadarzy się okazja i sprawdzę te 55/60W.
Aastosowanie przekaźników to jak najbardziej dobry pomysł bo w standardowynm rozwiązaniu między akumulatorem a żarówką są "kilometry" kabli i złącz.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
iparts 
Dzidziuś



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 13:37   
 

Jeśli zależy Ci na jasności to ja polecałbym Philipsy Xtreme Vision, tanie nie są ale warto.

Jest to coś takiego: http://www.iparts.pl/czes...vb1-723333.html

Naprawdę dają radę i jazda w deszczu, szarym, zimowym wieczorem nie jest już taka trudna, dużo więcej widać niż w przypadku niektórych najtańszych żarówek.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-11, 13:49   
 

iparts napisał/a:
ja polecałbym Philipsy Xtreme Vision


rozumiem, ze przedstawiciele iParts jeżdżą na takich żarówkach i jest to przekazywanie własnych doświadczeń i obserwacji
_________________

 
 
kujtek 
Starszy starszak


R25: R19 PH1 GTR/TXE 1.8s 90KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 101
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-12, 19:10   
 

Lloyd, jeśli zależy ci na lepszym oświetleniu to musisz zabrać się za to inaczej. Rozklej lampy, odbłyśniki daj do regeneracji, do tego polerka kloszy. Żadne "zenony", żadne "najtbrejkery" nie dadzą takiego efektu jak "nowa" lampa.

Uwierz na słowo, bo w mojej renówce ostatnio rozkleiłem lampę dwukomorową i odbłyśnik woła o pomstę do nieba, to samo było z resztkami potłuczonego szkła.

Regeneracja odbłyśnika to poniżej 100zł za sztukę. Polerka szkła kosztować cię będzie tyle co prąd do szlifierki (z regulacją obrotów), papiery ścierne i pasta.

Nie masz się co oszukiwać że samą żarówką się uratujesz. Nasze lampy mają ponad 25 lat, nie wiadomo ile kilometrów zrobionych w nie wiadomo jakich warunkach. Jak się przyjrzysz z bliska szkłu to zobaczysz że jest słabo, bardzo słabo.
Ostatnio zmieniony przez kujtek 2015-02-12, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-14, 14:46   
 

No i chyba tak zrobię. Dzięki wszystkim za pomoc :)
 
 
 
iparts 
Dzidziuś



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-16, 12:54   
 

@Adam

Może nie wszyscy przedstawiciele iPartsa, ale ja owszem, używałem ich w swoim aucie i byłem zadowolony, tak jak powyżej napisałem moim zdaniem poprawiały widoczność podczas tzw. "szarówki" czy też deszczu znacznie lepiej niż "zwykłe" żarówki.

Zresztą wystarczy poszukać informacji na ich temat w sieci. Większość to pozytywne opinie, proszę tutaj pierwszy z brzegu test: http://www.auto-motor-i-s...zarowka,18251,2

Pozdrawiam
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-16, 18:11   
 

bez urazy ale cudów nie ma. Lepsze żarówki niewiele dadzą przy matowych szkłach i zaśniedziałych odbłyśnikach. Ale OK. Może jakieś 2 sztuki i zrobimy test??
_________________

 
 
kujtek 
Starszy starszak


R25: R19 PH1 GTR/TXE 1.8s 90KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 101
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-16, 18:43   
 

Aha, i jeszcze jedno. Chciałbym przestrzec przed używaniem wszelkiej maści wynalazków 100W. Odbłyśniki padają od nich jak muchy bo chyba wszystkie takie cuda pochodzą z krajów małych rączek. No, chyba że ktoś lubi wypalone odbłyśniki albo gorzej, przetopione obudowy.
100W gdzieś musi mieć ujście oprócz światła...
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-16, 19:06   
 

No to na dzień dzisiejszy zostaję przy żarówkach klasycznych.
W przypływie wolnego czasu :| przyjrzę się dokładnie odbłyśnikom i kloszom. Z innego samochodu wysyłam do regeneracji luster + polerki szyb. Jak wyjdzie OK, to dam znać i namiary.
 
 
 
kujtek 
Starszy starszak


R25: R19 PH1 GTR/TXE 1.8s 90KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 101
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-16, 19:18   
 

Lloyd, Po polerce szyb dobrze im się przyjrzyj żeby ci "fal dunaju" nie zrobili.

ps. naprawiłeś licznik?
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-16, 19:59   
 

Tutaj chcę dać: http://paaw.nazwa.pl/reg1/regeneracja-2/ Z opisu wynika, że wiedzą, co robią. Na jakichś innych forach ich polecali...
Zna ktoś ten zakład?

P.S Licznika nie zrobiłem, tzn. same zegary są na 99% sprawne (miernikiem patrząc), ale wiązki chcę dać do elektryka, żeby wszystkie posprawdzał, łącznie z impulsatorem.
Wiem, ze strasznie się to rozwleka, ale przez pogodę obecny etap trwa dłużej niż zwykle :| (no i mam jednego mechanika od wszystkich swoich aut, co też wymusza priorytety). Obecnie uszczelnił półosie w skrzyni i wymienił wewnętrzne osłony przegubów i sworzeń wahacza. Teraz będą reflektory (j.w. + naprawa regulacji wysokości świecenia) i dokończenie układu paliwowego (wężyki + pływak).

Niemniej o zegarach pamiętam, bo to największa bolączka tego auta. Także będę się sukcesywnie przypominać :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29