Przebieg jest nabijany na podstawie impulsów z impulsatora. Są to zegary z PH1 i tam było stosowane takie rozwiązanie. Miałem kiedyś takie zegary, ale nie pamiętam już jak to działało dokładnie.
Nie tylko PH1. Ja mam taki system w PH2 TDX 2,1 z roku 1991. Napęd mechaniczny już praktycznie nie istnieje we współczesnych samochodach. W wielu markach drogich i uważanych za prestiżowe, system komputerowy rejestruje przebieg na kilku nośnikach, w kilku miejscach pojazdu co utrudnia lub wręcz uniemożliwia fałszowanie przebiegów aut. Przy pomocy fabrycznych narzędzi diagnostycznych jest możliwa identyfikacja przebiegu auta pomimo wymiany lub korekty licznika lub komputera pokładowego.
Ja też miałem podobny lub identyczny licznik w PH 1 rocznik 84 gdzie wejście było 3 pinowe z możliwością podłączenia czujnika aktywnego i pasywnego .Miałem czujnik domowej roboty aktywny(z elektroniką )i był podłączony do styku który nie był wykorzystany przy czujniku ( impulsatorze )tradycyjnym. Po uszkodzeniu tej samoróbki i nabyciu tradycyjnego musiałem przełączyć piny.A tak swoją drogą to nie widuję Cię Marku we Wrocku . Myślałem że zmieniłeś rydwan.
Piszcie w odpowiednim dziale, a nie zaśmiecacie tutaj dział odnośnie sprzedaży . Ja teraz biedny nie mogę się dokopać do tego linku, a już chciałem kupić te zegary
Lloyd, chciałem sobie przypomnieć jak to dokładnie było z tym czujnikiem i licznikiem więc szukałem licznika tego typu żeby czegoś nie namieszać ale znalazłem tylko licznik do wersji z kompem a ten zupełnie inaczej wygląda więc więc na razie moje zeznania mogą być fałszywe.Jak znajdę taki licznik to dokładnie opisze.Wiem na pewno że ten czujnik-samoróbka to cewka nawinięta na magnes+tranzystor lub dwa +RC .
Ostatnio zmieniony przez Xysiek 2015-03-01, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Lloyd , jeżeli u Ciebie jest problem z czujnikiem to daj znać mam ich trochę i używanych i nowych albo oddam albo tanio sprzedam.Jak właśnie ta samoróbka mi poleciała to nakupowałem jak wariat nawet w serwisie renault .
Ostatnio zmieniony przez Xysiek 2015-03-01, 16:47, w całości zmieniany 1 raz
Zamierzam kupić te zegary do testów. Za kilka dni będę miał je na sprzedaż w stanie niepogorszonym o ile ktoś chce - to zapraszam na PW.
Co za dziwny wskaźnik z prawej strony mają?
Po włączeniu stacyjki podświetla się światłem żarówki i pokazuje poziom oleju w silniku, po uruchomieniu silnika podświetlenie gaśnie a wskazówka zmienia położenie i pokazuje wielkość ciśnienia oleju. Oczywiście kontrolka tradycyjna również jest. Zabawka przydatna bo wiadomo kiedy dolać a kiedy zmienić olej (jak ciśnienie znacznie maleje na wolnych obrotach przy gorącym silniku).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum