4. program terminal do ustawienia parametrów połączenia
KLIK
5. program do zmiany opcji w adapterze usb<->rs232
KLIK
6. adapter USB<->RS232
adapter może być w formie kabla obd, bądź zwykłego adaptera z usb
przykładowo taki: http://allegro.pl/konwert...5012956116.html
szukać takich słów "usb ftdi rs232"
może być inny, jak ktoś ma możliwość to może być tańszy, jak ma kaprys to niech sobie dokupi obudowę
BARDZO WAŻNE!
ADAPTER MUSI BYĆ OPARTY NA UKŁADZIE FTDI!!!
chińskie podróbki typu PL2303, CH340 i inne NIE BĘDĄ DZIAŁAĆ!!!
jak mamy wszystko to podpinamy kabelek do auta:
złącze diagnostyczne obok bezpieczników
A) jeśli zakupiony został kabel obd, należy pociągnąć z niego dwa kabelki, dane oraz masa:
kabel - auto
pin 4 - pin 2
pin 7 - pin 9
B) zakupiona przejściówka USB<->RS232
podpinamy do auta tak:
przejściówka - auto
GND - pin 2
Rx - pin 9
wpinamy kabelek do komputera, instalujemy sterowniki do kabla i sprawdzamy pod jakim portem mamy zainstalowany kabelek:
odpalamy program Terminal (pkt 4)
wybieramy port COM pod którym jest nasz kabelek i ustawiamy parametry tak jak na obrazku
baud rate: custom
custom BR: 62500
zaznaczamy HEX
potem klikamy po lewej na górze Connect
jeśli ustawiliśmy wszystko jak trzeba to po prawej stronie będą nam się wyświetlać różne wartości
teraz trzeba pobrać program FT PROG z punktu 5
odpalamy go
klikamy lupę, potem Hardware Specific, potem Invert RS232 Signals i zaznaczamy Invert RXD
(dla ciekawskich to właśnie ten układzik trzech rezystorów, tranzystora i dwóch diód odwraca sygnał, ustawiając to we właściwościach kabla nie trzeba dokładać tych elementów)
aby zapisać zmiany klikamy ikonkę pioruna obok lupy, a potem przycisk Program
zamykamy wszystko co otworzyliśmy, już nie trzeba grzebać
pobieramy paczkę z punktu 3
z paczki wypakowujemy wszystko gdzieś
kopiujemy ftd2xx.dll do c:\windows\sytem32
tworzymy folder c:\website\CLIP\resources
do tego folderu wypakowujemy zawartość archiwum resources.rar
kopiujemy wszystkie czcionki do folderu c:\windows\fonts
plik licencji (license.txt) wrzucamy do c:\website\CLIP\resources
kopiujemy plik mschrt20.ocx do folderu c:\windows\system32\mschrt20.ocx
naciskamy start -> uruchom... (bądź skrót klawiszowy WIN + R)
wpisujemy tam
regsvr32 mschrt20.ocx
enter
pobrać polecam polskie fiszki z punktu 2, ułatwi to diagnostykę
w razie problemów proszę dać znać, posiadam zestaw instrukcji serwisowych do wtrysków oraz różnych modeli renault w których są opisy jak diagnozować z użyciem XR25
po zainstalowaniu podpinamy się do auta, kabel do kompa i próbujemy połączyć się z naszym autkiem
jakby ktoś próbował z tym i by były efekty to proszę o informację, pełna wersja walizki to to nie jest, ale jako namiastka całkiem dobre i nie trzeba latać z miernikiem i sprawdzać wszystkiego po kolei
Wszystko robię na win8 64 bit, może tu leży problem.
I jeszcze jedno, w pierwszej kolejności trzeba uruchomić setup(168).msi . Trzeba wejść do folderu gdzie się to zainstaluje i dopiero stamtąd wykonywać te punkty:
Cytat:
kopiujemy ftd2xx.dll do c:\windows\sytem32
tworzymy folder c:\website\CLIP\resources
do tego folderu wypakowujemy zawartość archiwum resources.rar
kopiujemy wszystkie czcionki do folderu c:\windows\fonts
plik licencji (license.txt) wrzucamy do c:\website\CLIP\resources
kopiujemy plik mschrt20.ocx do folderu c:\windows\system32\mschrt20.ocx
naciskamy start -> uruchom... (bądź skrót klawiszowy WIN + R)
wpisujemy tam
regsvr32 mschrt20.ocx
enter
Można robić wszystko z ręki, albo można tam uruchomić skrypt install-first(tylko trzeba mu nadać pełne uprawnienia i uruchomić jako administrator) i wszystko zrobi się już samo. Po tym z folderu gdzie instalowaliśmy setup(168).msi uruchamiamy kolejny setup, i wtedy już aplikacja uruchamia się sama i dostajemy ten drugi błąd .
EDIT
Program działa na XP SP3 32bit. Nie podłączałem jeszcze samochodu, ale program nie wywala już błędu. Tylko do działania programu oprócz NET 4 musiałem doinstalować MS Office 2007, dopiero wtedy poszło
micszu95, dobra, czyli program ci działa. dokładnie w jakim jesteś teraz miejscu. opcja Invert RxD w kablu przestawiona? podpięta przejściówka do laptopa i z przejściówki pociągnięte dwa kable do złącza w aucie?
Invert Rxd zaznaczone, zaprogramowane. Po podpięciu do samochodu na przejściówce miga dioda od transmisji, jak zaznaczę opcję ECU i tam wcisnę START DETECTION to wyszukuje jakieś moduły np ABS, gadaczka(chociaż tego to ja nie mam w aucie ), podczas tego skanowania dioda cały czas już się świeci. Z tym że w tym skanowaniu baud się ustawia na 10400. Przejściówka raczej działa skoro dane odbiera, sprawdzałem też ją w terminalu i po podpięciu do samochodu jakieś dane się pojawiają. Wszystko robię na zapłonie, albo odpalonym samochodzie. Po włączeniu program sam sobie wyszuka samochód? Czy trzeba gdzieś wejść i zrobić jakieś skanowanie? Próbowałem z menu u góry wybierać fenix scan, odpalać pliki pomocy zmieniać język, ale zero reakcji na kliknięcie. Zegary, wykresy i wszystko co po lewej stronie da się włączyć, ale nie pokazuje to niczego sensownego
po uruchomieniu programu powinna pokazać się imitacja sekwencji uruchamiania się walizki
potem powinno pokazać się małe okienko
po chwili coś powinno się w nim pokazać a po następnej chwili program powinien sam odszukać auto i przełączyć się na odpowiednią fiszkę
w razie czego jeśli jesteś komputerem w zasięgu internetu to mogę się podłączyć do twojego pulpitu i spróbować pomóc
Przy odpalonym samochodzie dostaję info, że podpięte auto to... r21 2.0 turbo
klik
Ale tylko raz udało się dojść do tego momentu. Przeważnie pojawiają się tylko jakieś liczby w okienku na dole:
klik
Testowane i na samym zapłonie, i przy odpalonym silniku.
Ostatnio zmieniony przez MichalS 2015-09-22, 16:36, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum