:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zaciski - pomoc
Autor Wiadomość
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 239
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-07, 21:36   Zaciski - pomoc
 

Siemanko. Mój brat dzisiaj zabawił się w odpowietrzanie hamulców i chcąc wykręcić odpowietrznik, złamał go...nie widziałem tego, ale on twierdzi, że trzeba wymienić zacisk. Gdzies na forum znalazłem wątek że na tył pasują zaciski od Poloneza/PF 125p. Ktoś miał doświadczenia?
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 22:16   
 

jak cos to mam dwa kompletne zaciski tylne od v6,mam tez przednie zaciski wraz z kompletnymi zwrotnicami tez od v6 ph1..
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2015-12-07, 22:31   
 

Popuść trochę wężyk i będzie po problemie :). Układ odpowietrzony :).
Tak na pocieszenie to odpowietrzniki się urywają w każdych tylnych zaciskach :D.
_________________
 
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 22:44   
 

powietrze odkłada sie w górnej częsci komory zacisku,własnie tam gdzie jest odpowietrznik...przed odkreceniem zapieczonego odpowitrznika mozna podgrzać gazem,ale uwaga na oczy bo lubi wystrzelic jak z procy..

[ Dodano: 2015-12-08, 13:49 ]
zaciski sa jak nowe,nie liczac kurzu..pozostałosci starych linek usuniete,odpowietrzniki odkecone,pozostałosci po przewodach odkrecone,gumy osłaniajace zacisk firmy bda w idealnym stanie.sadze ze były wymieniane.zaciski pracuja lekko wiec pewnie ktos wymieniał gumki w srodku na nowe.nic nie jest ułamane ani ukruszone,w komplecie sruby do zwrotnic.zacisk złozony wraz z jazmem,zabezpieczenia załozone.w jednym zacisku prawie nowe klocki..sam nie wierze ze w moim garazu mozna znalesc jeszcze takie rodzynki....
 
 
ExecutiveCar 
Gaworek


R25: 2165, TX, 1991
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-08, 13:55   
 

No to kolego jako że nikt nie odpisał Ci jak NAPRAWIĆ zacisk to ja podpowiem...

Należy wyjąć zacisk z auta (czyli odkręcić przewód hamulcowy! => przed odkręceniem przewodu można go scisnąć "morsem" tak by płyn nie ciekł - nie zapowietrzysz układu ;)).

Gdy już odkręcisz mocowanie, wyjmiesz tarczę i klocki oraz przewód hamulcowy zacisk masz w łapce i nic go nie trzyma oglądasz dokładnie miejsce wkręcenia odpowietrznika (oczyść je!) Jeśli coś wystaje możesz próbować psikać, grzać i odkręcać... jeśli się uda masz $$ w kieszeni... jeśli nie ma za co złapać szykuj się na koszty...

Odpowietrzniki kupisz bez problemu (kupowałem nowe ofc) WAŻNE by kupić na nie osłonki/kapturki gumowe /ja zawsze przy klockach wymieniam wszystkie odpowietrzniki i kapturki na nowe ok ~8zł wszystko/ Nie kupuj z góry odpowietrzników z katalogu jak chcesz naprawiać!!

Wraz z zaciskiem jedziesz do mechanika lub ślusarza (chyba to ślusarz takie rzeczy robi?) rozwiercacie stary odpowietrznik, gwintuje otwór i dobierasz nowy odpowietrznik...
Woila ;)

Mam nadzieje że pomogłem ;)
_________________
Peugeot 605sri
Peugeot 605sv (dawca części)
Renault 25 TX '91 2165cm PB+LPG
Skoda Felicia 1.3MPi => Felicia KitCar
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-08, 13:59   
 

ExecutiveCar napisał/a:
No to kolego jako że nikt nie odpisał Ci jak NAPRAWIĆ zacisk to ja podpowiem...


na forum był artykuł Maćka R21 jak to zrobić, bogato ilustrowany zdjęciami. Niestety odpłynął w dal razem z naszymi 5-cioma spędzonymi tu latami :( czy Pomarańczowy coś zrobi w końcu w tym temacie?

_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2015-12-08, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 14:28   
 

nie polecam zaciskac morsem przewodu gumowego gdyz załamuje on strukrure przewodu..takie zabawy to juz ostatecznosc..grzac owszem,ale zacisk trzeba zdemontowac,grzejac odpowqietrznik podczas gdu zacisk jest pod cisnieniem układu to ryzyko.rogrzany płyn wystrzeli go pod cisnieniem przy probie odkrecenia..wiercenie niezbyt pomaga gdyz ciezko wywiercic jest w osi odpowietrznika,pomogła by tylko frezarka..wykretaki sa za to twarde lecz kruche,próba wykrecenia konczy sie zazwyczaj ułamaniem wykretaka i mamy pat, biorac pod uwage jego twardosc..wszystko zalezy jak jest zapieczony odpowietrznik..w tym przypadku napewno konkretnie.sytuacje poteguje utleniajace sie aluminium z obudowy tłoczka,to to zjawisko odpowiada za zapieczenie w aluminiowych zaciskach.w typowo żeliwnych zaciskach efekt ten jest mniejszy a elementy sa bardziej nerazone na korozje..odpowierzniki w aluminiowych zaciskach nalezy wkrecic na np smar wtedy proces korozji i utleniania jest mniejszy.gwintowanie w aluminium to tez srednia przyjemnosc,trzeba uwazac aby nie poderwało gwintu..

[ Dodano: 2015-12-08, 17:55 ]
przy okazji wymiany zacisków rozbierz sobie wszystkie,nastepnie wyczysc i zmien płyn na nowy.pod gumkami które uszczelniaja tłoczek zwykle jest kupa syfu i bez mechanicznego wyczyszczenia sam nie wyjdzie..w starym płynie tez jest kupa syfu który z czasem dostanie sie pod gumki na tłoczkach i bedzie powodował zapiekanie sie hamulcy.tłoczki mozna przeczyscic lekko papierem 2000.przy wkładaniu bynajmiej ja uzywam specyfiku motor live,dawniej militec,super sprawa i zdecydowanie polecam.nie stosuje zadnej wazeliny technicznej ani smarów itp,ktore potem łapia kurz i zpowalniaja reakcje tłoczka..odpowietrzenie układu najlepiej wykonac metoda na przelew..no i w twim przypadku pamietaj o odpowietrzeniu sprzegła---jesli zrzucisz stary płyn...
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2015-12-08, 18:54   
 

ExecutiveCar napisał/a:
przed odkręceniem przewodu można go scisnąć "morsem" tak by płyn nie ciekł - nie zapowietrzysz układu ).

Oczywiście można ścisnąć ale potem wymienić bezwarunkowo na nowy :(
Aby płyn nie wyciekał należy wcisnąć pedał hamulca i go zablokować :D
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 19:26   
 

powitać Lucjana..to prawda.....ja nigdy nie ściskam bo wymiana to kosztowne i mało przyjemne zajecie...ale scisnąc mozna...

[ Dodano: 2015-12-08, 19:31 ]
Lucjanie dzieki za informacje...nawierciłem i nagwintowałem..wyszło super az sie niespodziewałem..wszystko pasuje jak ulał..
 
 
kujtek 
Starszy starszak


R25: R19 PH1 GTR/TXE 1.8s 90KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 101
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-08, 21:25   
 

można też spróbować w ten sposób:

https://www.youtube.com/watch?v=ngGdzL7fHoA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 24