http://allegro.pl/item920...0_21_25_30.html a oto i przegub. za bardzo sie na tym nie znam, czy jest odpowiedni, ale cena to 119 zł...
sprzedawca troche nieuświadomiony wprowadził nowe silniki i roczniki do gamy r25
_________________
kidalapiotr [Usunięty]
Wysłany: 2006-03-14, 20:26
No wlasnie. Dlatego tez moje pytanie bylo o wymiane przegubu, gdyz wiem ze sie da kupic przegub do Renaulta 25, chocby na www.automotosklep.pl, ale nie tylko. Ceny sa w granicach 130-180 zl. Sam dawniej mialem wymieniany przez mechanika ale niestety wtedy zaplacilem za uzywke z wymiana 150 zl . Teraz chcialbym sam wymienic. Ale przestraszylem sie jesli chodzi o te tulejki przy skrzyni co moga wyleciec. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi.
R25: Safrane 2.0 16V Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 196 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-14, 22:01
O jakich tulejkach mowicie . Polos do skrzyni jest mocowana na zabkach i blokowana trzpieniem , tam nie ma zadnych tulejek . wiem bo nie raz wyciagalem juz poloske z R25 czy to z automatu czy z manula jest ta sama procedura
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-14, 22:04
u mnie kiedys ten czpien sam wypadl i na zakrecie wysunal mi sie przegub i stracilem naped kilka minut gimnastyki z ustawieniem przegubu w odpowiedniej pozycji i przegub siedzial juz na swoim miejscu przetkany gwozdziem gwozdz tzn przegub dziala do dzis
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-15, 08:24
Nie wiem dlaczego nie praktykuje się wymiany poszczególnych przegubów w półośce,
żeby dobrać przegub trzeba by jeździć po sklepach z wyjętą półosią i sprawdzać czy napewno pasuje,
miałem już kiedyś jazdy jak chciałem wymienić osłonę gumową, albo półoś była jakaś nietypowa (kupiona nowa-regenerowana w sklepie) albo nie wiem byłem w paru sklepach i nawet w ASO i niestety osłony nie kupiłem bo nigdzie nie mieli takie rozmiaru,
wkońcu się wkurzyłem, zamontowałem spowrotem do samochodu i dojeździłem
teraz mam w domu ze trzy zużyte półośki powiem wam, że nie chce mi się z nimi jeździć po sklepach i szukać przegubów,
kupuje za 300zł całą i wiem, że mam spokój na conajmniej 60 tys. km.
co do samego demontazu polosi!
przy remoncie skrzyni biegow panowie mimom ze wlasciwie robia tylko to...czyli montaz i demontaz ,mieli takie problemy z rozpieciem ze zeszlo im sie hoohohohohho i jeszcze kilka minut!
i do konca nie jestem pewien czy zrobilo to dobrze gdyz jak ruszam to slysze i czuje delikatnie puk puk puk z polosi a jak oddawalem auto wszystko bylo ok!
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-16, 17:29
Ja w zeszłym roku wymieniałem osłonę przegubu ale teraz nie mogę sobie przypomnieć co, jak i w jakiej kolejności robiłem. Wiem że było trochę przy tym roboty, szczególnie jest kiepsko jak się takie coś robi 1-szy raz.
Padło pytanie koło trzpienia, jest on własnie w postaci tulejki rozprężnej.
Właśnie przypomniało mi się że najwięcej męczyliśmy się z tym pierścieniem do wypięcia przegubu i wkońcu wyjeliśmy półośke przy skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez studys 2006-03-17, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie sposób montażu jest identyczny we wszystkich wersjach, choć są inne półosie.
Przeguby wymieniasz oba bez większych problemów. Zewnętrzny jest mocowany sprężyną, którą trzeba rozprężyć (zasada podobna jak przy kierownicy). Nie wolno tylko wypłukiwać smaru z przegubu zanim go nie rozłączysz. Bez smaru jest to prawie niemożliwe.
W sprzedaży nie występowały do niedawna same przeguby, a regeneracja polega na wypucowaniu i wymianie wnętrza przegubu.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
jak się trochę zna budowę zawieszenia w reni - tak jak to bylo w cz. 1 opisane - przegub zmienia się szybko, problemem może byc głównie sprężynująca blokadka przy skrzyni (kołek sprężynujący), ale co do przegubu - to cośostatnio mi sie omsknęło że LOBRO ma same przegóby i nie trzeba całej półosi kupować...
Montaż demontaż jak w każdym aucie idzie sprawnie jeśli posiadamy odpowiedni komplet narzędzi - to moje motto
Panowie,
Jeżeli można coś powiedzieć.
Półośka i przegóby to części które można rozmontować.
W przegóbie przy kole trzeba znaleźć wycięcie w wewnętrznej części (tam gdzie wchodzi półoś).
W tym wycięciu widać pierścień sprężysty, z drutu kwadratowego. Jeżeli się obrócił to trzeba znaleć jego koniec(obracając go np śrubokrętem). dopasować jakiś śrubokręt i przez wciśnięcie go między dwa końce rozszerzyć pierścień - półośka powinna dać się wysunąć. Przegób to osobna część zamienna - biznes to biznes i każdy chce zarobić sprzedając więcej.
Drugi przegób strona od skrzyni. Są dwie możliwości 1- pierścień osadczy na krzyżaku lub 2- zaklepana końcówka półośki (i w drugim przypadku są schody).
Pierścień osadczy nie stanowi problemu zdejmujesz i krzyżaczek sam spada.
Zaprasowana końcówka to już poważny problem przy demontażu a i założenie nowego krzyżaka może być kłopotliwe. Krzyżak nie przenosi żadnych sił osiowych, ale jak ktoś nie jest pewien swojego zaklepywania dobrze jest zrobić jakiegoś grzybka spawarką.
Jeżeli wystaje wystarczająca ilość półosi można na tokarce naciąć rowek pod pierścień osadczy i problem z glowy.
Zabawa z przegóbami jest łatwa szybka i bardzu brudząca.
PS
Nie wydaje mi się żeby demontaż udał się bez wyciągnięcia przynajmniej jednego przegóbu. A jak to zrobisz to drugi to jest pikuś. Mając półośkę w ręku nie narobisz się bezsensownie.
jak ostatnio wymienialem gumowa oslone przgubu zewnetrzenego tzn tego od kola to mi sie wydawalo, ze wlasnie ten przegub nie jest rozlaczny tylko jest na stale, ale moge sie mylic, a tak wogole to tez jezdzielm bez zabezpieczenia polaczenia polosi ze skrzynia i jakims cudem nie rozlaczylo sie samo teraz tam jest gwozdz, ciekawe jek go wybije jka bede potrzebowal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum