Witam, mam fuego GTX (silnik 2.0) ale zastanawiam sie jakie sa mozliwosci wymiany silnika na ktoras V6'ke z R25. Mysle ze taka wymiana wiaze sie rowniez z wymiana skrzyni. W instrukcji na (http://jester.com.ua/renault/R25/) zobaczylem ze wszystkie silniki Z7.. maja skrzynie UN1 wiec i przelozenia zapewne te same. Skolei wyczilem na Allegro przeguby (http://www.allegro.pl/item92003530_przegub_renault_espace_fuego_12_18_20_21_25_30.html) i tam jest napisane ze sa min. do fuego i R25V6 i z tego wnioskuje ze polosie sa takie same,lub b.podobne w obu autach. Generalnie o chodzi mi wlasnie o wsadzenie takiego zestawu (silnik+skrzynia) do mojego auta. Chcialbym tez prosic o niezawracanie sobie glowy elektryka, komputerami itp bo mysle albo o niezaleznym systemie wtrysku i zaplonu albo o trzech gaznikach pionowych. A co do zaplonu to jesli byly w V6 aparaty zaplonowe ( a byly??) to niewidze problemu. Panowie...mysle ze chodzi mi o to jak sa mocowane silniki w R25 no i skrzynie biegow. Chyba bardzo przydatne byly by jakies zdjecia spod samochodu tych wlasnie mocowan. No i co o tym myslicie? Ja jestem optymistycznie nastawiony. Aha,no i jak ksztaltuja sie ceny tych silnikow V6 z skrzyniami i polosiami, bo chyba taki komplet bym potrzebowal. Z gory dzieki za odpowiedzi.
szczerze napisawszy chyba nie wiesz na co sie porywasz....
po pierwsze V-ka bez ciecia blachy Ci nie wejdzie
po drugie nawet jesli ...to ten silnik jest tak ciezki ze na zakretach bedziesz trzymal sie wszystkiego tylko nie kierownicy zeby przezyc...
polecal bym Ci jesli juz chcesz zeswapowac silnik 2.0 od clio lub innego modelu!
odpręzyc,zmodyfikowac glowice zglebic ale V6 w takim aucie to moim skromnym zdaniem pomylka
Thoruba [Usunięty]
Wysłany: 2006-03-24, 17:11
Auto mialo by byc przedewszystkim na 1/4 mili wiec dociazajac przednia os zyskuje na przyczepnosci. Ale mniejsza z tym bo niesadze zeby to byl klopot-z tym ciezarem, bo chyba blok V6 jest aluminiowy,co nie? Nie nie nie, napewno nie ma przerazajacej roznicy w masie obu silnikow. Ale napisales ze trzeba by bylo blache ciac? A silnik z Clio odpada bo to calkiem inna jednostka napedowa. W fuego mam J6R ustawiony wzdluz posniej skrzynia w osi samochodu i polosie na boki. A pozatym spojzcie na to (http://www.fuego.lanex.us/6soukr.htm)-pozycja nr.5 tylko to znalazlem, zadnych szcxzegolow.
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-03-24, 17:44
Na zdjęciu jest stary silnik, możesz mieć problem ze znalezieniem tej jednostki
_________________
Thoruba [Usunięty]
Wysłany: 2006-03-25, 13:37
No tam jest wtrysk K-jet, w sumie tez mozna to dosyc ladnie regulowac. A czy taki bardzo rozni sie od tych w Waszych samochodach? Caly czas chodzi mi o lapy mocujace. Na ilu jest podparty taki silnik i skrzynia. Myslalem tez o mechanizmie wybierania biegow.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Thoruba [Usunięty]
Wysłany: 2006-03-26, 03:06
Przydalo sie =) Mocowanie silnika i skrzyni w R25 i fuego jest podobne tzn. dwa na silnik i dwa na skrzynie. Takze mysle ze odpowiednie wsporniki trzeba byloby dorobic samemu.
Interesuja mnie jeszcze odleglosci od poszczegolnych mocowan, ale tak orientacyjnie...gdyby ktos z forumowiczow bedac pod samochodem moglby przy okazji zmierzyc i pozniej machnac szkic z wymiarami bylbym o kolejny krok blizej. Przydalo by sie to narysowac na tle ogolnych gabarytow silnika i skrzyni oraz z zaznaczonymi i zwymiarowanymi (dokladnosc naprawde +-1cm) miejscami wyprowadzenia polosi i otworu lewarka zmiany biegow. Naprawde taki szkic pomoglby w koncowej weryfikacji szans na powodzenie mojego pomyslu...i niechcialbym naduzywac Waszej grzecznosci...wiec naprawde przy okazji...a mysle ze z nadejsciem wiosny takie sie znajda.
Aha,dzieki za dotyczczasowa pomoc i zainteresowanie!
[ Dodano: 2006-07-12, 00:46 ]
Caly czas draze ten temat i kolejny trop znalazlem.
Podaje zatem link: http://www.renaultclubqld.com.au/v6Fuego.html
Z najwazniejszych rzeczy bylo dorobienie obudowy sprzegla, ale w ten sposob uniknieto problemu z mechanizmem wybierania biegow i polosi. Dodam ze V6 jest 40kg lzejsza niz silnik czerocylindrowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum