:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja temperatury w klimie.
Autor Wiadomość
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-02-22, 01:52   
 

To co jest na dachu to jest to co w samochodzie macie przed chłodnicą czyli skraplacz. W pomieszczeniu jest parownik. Systemy klimatyzacji w budynkach do ogrzewania wykorzystują układ CO budynku lub nic nie wykorzystują tylko wyłączają urządzenie chłodzące i temperatura sama rośnie (np. latem).

Wracając do tematu postu i tego czego on dotyczy to blondas przeczytaj uwaznie ze 2 albo 3 razy i zauważysz że chodzi tam o sterowanie klimatyzacją a nie o ogrzewanie które działa. Co do zasady działania klimatyzacji myślę że fizyk już powiedział wystarczająco dużo na ten temat i wystarczająco jasno.

Naprawiłem u siebie potencjometr od regulacji temperatury bo był jednak walnięty :(. Poza tym wyjąłem jeszcze ten cały silniczek od przedmuchu czujnika i się okazało, że się wytarł komutator (szlag trafił całe to dziadostwo). Nie będę szukał drugiego bo podejrzewam, że jak zobaczę cenę to mnie też szlag trafi. Mam pomysł żeby to rozwiązać inaczej. Zamiast oryginalnego przedmuchu zamontuję wentylator od karty graficznej z komputera z włączonym w szereg opornikiem 100 ohmowym. Wentylator się bez problemu zmieści przykręcony bezpośrednio do obudowy. Jak ktoś już kombinował w ten sposób i wie czy to się uda to byłbym bardzo wdzięczny za jakieś info.
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-02-22, 08:43   
 

dobra! przeczytalem! mam kompromis :lol:
co bylo uszkodzone w Twym aucie??
i do czego to sluzy??ano do regulowania ciepla w aucie a przy okzji ROWNIEZ do regulacji klimatyzacji jesli sie ja wlaczy! wiec??
jesli sie myle to mnie poprawcie :wink:
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-02-22, 13:41   
 

Nie mam klimy i się na niej nie znam, ale ta karta graficzna od wiatraczka musi kosztować tyle co oryginalny element, który chcesz wykonać. W tanich modelach widziałem takie wentylatorki, że bałbym się do komputera to to wkładać, nie mówiąc już o wstawianiu do samochodu.
Pamiętaj, że ten wiatraczek na co dzień pracuje w stojącej pod biurkiem skrzynce, a ty go chcesz wstawić do czegoś co jeździ i to po niezłych wertepach.
To tylko moja sugestia luźna, ale ja bym się mocno zastanowił nad takim rozwiązaniem.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-02-22, 22:42   
 

he he Tombog widze ma wątpliwosći:D
a więc tak
ja też miałem ten problem też sie wytarł komutator w silniczku!:D ale nie ma sie co dziwić on chodzi cały czas wiec sie po prostu zużył.
Ja wstawiłem zamiast niego wentylator od komputera 40x40 ale nie przy samym sterowaniu (przy desce) ponieważ tam sięnie zmiesci. Wziołem opakowanie po kremie z jednen strony zamieściłem wiatraczek od środka i wyciołem dziure zeby miało gdzie wydmuchiwac powietrze , a z drugiej strony zrobiłem dziurke i zamontowałem węża (tego aluminiowego od sterowania), wszystko umieściłem gdzieś pod deską :D
I od tej pory jużnie mam problemów jakmam ustawione 21stopni to czy jest -30 czy 15 stopni ja temperatury nie dotykam:) steruje się sama:D
pozdrawiam :)
 
 
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-02-23, 01:35   
 

I o to mi chodziło Fizyk :) tylko powiedz mi jeszcze czy redukcję napięcia na wiatraczku zrobiłeś tak jak napisałem czy coś innego wstawiłeś (nie jestem elektronikiem i nie bardzo się na tym znam). Co do miejsca montażu to jeśli się nie zmieści wiatrak na sterowniku to będę musiał mocno poszukać innego miejsca bo dostęp do miejsca gdzie jest oryginalny przedmuch jest koszmarny a wszędzie indziej mam nasadzone jakichś kabliszonów tyle że hej :).

P.S.
Fizyk zamieść opis tego rozwiązania w dziale Własne rozwiązania to nie będę tam taki samotny :).

[ Dodano: 2006-03-07, 21:50 ]
I wreszcie to zrobiłem :).
Tak jak mówił Fizyk (pudełko po kremie, wentylatorek od grafiki 40x40x10) wszystko działa jak powinno działać.
Dzięki Fizyk za radę.
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2006-04-10, 12:28   
 

Dekaem,

Mam to samo a nawet gorzej wcześniej działało gorące bardzo i zimne powietrze -
a teraz cały czas działa tylko na max grzanie - Przyszła wiosna w sobotę +15 i można sie
ugotować .Regulacja klimy jej włączenie lub wyłączenie nic nie zmienia .

Jęśli uporałeś się z tym problemem napisz .
Pozdrowienia z Wałbrzycha
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-10, 20:37   
 

Kurde w sobote grzebalem troche przy autku i sprawdzilem z ciekawosci ten wiatraczek i o dziwo u mnie on dziala:) . Jeszcze musze tylko cos wymyslec zeby zrobis strowanie nawiewem bo niestety nie dziala u mnie , musialem recznie przestawic dzwigienke nawiewu . Moze ma ktos jakis pomysl za co sie zabrac , bo mi sie juz skonczly pomysly :(
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-04-13, 07:32   
 

a masz sterowanie linkami czy podcisnieniem?
ale widze ze masz klime to tylko podciśnienie wchodzi w gre
więc po prostu sprawdż szczelnosć przewodów pod maską (pod deską nie powinny ci sieę roszczelnić połączenia) sprawdżź również połączenia do "gruchy" koło wlewu do wtryskiwaczy.
jezeli nie dochodzi ci podcisnienie do sterownika to nic nei pomoże musisz go tam doprowadzic
a jak to sprawdzic?
ustaw sobie jakieś wianie na twarz i wyłącz silnik a potem jak bedzie cicho przysłuchaj sie czy znieniając ustawienia na nawiew tylko na szybe usłyszysz ssyknięcie (uciekające powietrze)
gdzieś był cały post na ten temat pogrzeb troche a znajdziesz. oile dobrze pamiętam w miare solidnie tam to opisałem :D
pozdrawiam :)
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2006-04-13, 09:03   Regulacja ogrzewania w wersji z klimą
 

Ok jest tak - sprawdzałem wszystko przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku
-w momencie zmiany ustawień kierunku nawiewu słychać takie leciutkie sycznie i wszytkie kierunki działają
- w momencie zmiany siły dmuchawy też takie leciutki sycznie słychać (choć dziła tylko 1 i 4)
lecz prawdopodobnie jest to wina styków-samego wentylatora
-pokrętło ogrzewania lata góra i dół więc nic nie syczy całkowita ciszą .
Mam dostać książke o naprawch Renii wtedy do tego spokojnie w sobotę usiądę.
[/scroll]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 23