Witam, jak w tytule po geometri stwierdzono nieprawidłowy kąt ustawienia kołątaja czyli dół koła idzie na zewnątrz minimalnie ale..powiedzieli że może być lekko zagięty górny wahacz,ale jak były stare, to tak samo był zły ten kąt wymieniłem te wahacze ale jest to samo,tam nie ma żadnej regulacji?
R25: Renault Espace II Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 92 Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-05-26, 21:55
Witam !!!
Należy dokładnie obejrzeć górny wahacz od spodu czy nie pęka a tym samym się wydłuża . Jeżeli jest skorodowany i pęknięty to kąt pochylenia się zmieni . Kąt pochylenia koła można samemu sprawdzić , porównać prawą i lewą stronę za pomocą klocka drewnianego i poziomicy nastawnej . W EII jest regulacja kąta pochylenia sworznia zwrotnicy na dolnym wahaczu , a tym samym zmieni się kąt pochylenia koła . Może w R25 jest podobnie .
Pozdrawiam !!!
No, właśnie dla tego zostały wymienione bo były spróchniale te są jeszcze w. Oryginalnym malowaniu i bdb
Stanie ale sprawdzę je dokładnie,a w jaki sposób jest ta rególacja może ktoś załožył kiedyś wahacz od espace e2, niby moja R25 też jest ph2.
Ok super:-D
A ma ktoś dane regulacyjne geometri,Gd,ieś ich u nas widziałem ale nie mogę znaleźć!?
Wspólnie z k.rafim,doszliśmy do wniosku że być może podczas wymiany tylnych tuleji dolnych wahaczy,mechanik poprostu nie zachował tych 4, stopni i zamontował je prosto, co sądzicie, ma to wpływ na kąt koła?
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2018-06-01, 10:38
Tylna tuleja wahacza nie ma wpływu na pochylenie,ale jak jest źle założona , to zerwie ją w szybkim czasie. Tak samo przednią tuleję i wszystkie pozostałe, dokręcamy do oporu jak samochód stoi na kołach.
Koła w 25 mają zmienne pochylenie wraz ze skrętem koła. Podobnie jest w mercedesach. Chciałem ostatnio zrobić zbieżność. Gość miał nowa maszynę, opartą nie o lasery ale o kamery. Niestety odesłał mnie z kwitkiem, bo jak tylko ruszył kołami, kamery przestawały się widzieć ( zmieniało się pochylenie koła ) . Pochylenie nie jest regulowane. Jest regulowany kąt wyprzedzenia zwrotnicy , który swoą droga ma jakiś wpływ na pochylenie kola. Kąty wyprzedzeniaq zwrotnicy są różne dla różnych modeli, wersji amortyzatorów i wersji wspomagania. Od kąta wyprzedzenia swożnia zwrotnicy zależy m.in siła z jaką trzeba skręcać kierownicę , odbijanie kierownicy do jazdy na wprost itd. Zły kąt wyprzedzenia swożnia , powoduje m.in szybsze uszkodzenie amortyzatorów.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Witam,słuchajcie zauważyłem na przednim mocowaniu Dolnego wachacza przechodzi jedna śruba i jest tam taka podkładka ( grzybek) on jest u mnie od strony przegrody czołowej a na schemacie jest że od strony zderzaka, mocowany, jak jest u was? Czy to jakiś mechanik kiedyś spieprzył? Ok.sorki dopatrzyłem się w ksiąźce z tyłu..:$. Już wiem z wspomaganiem montuje się z tyłu bez wspomagania z przodu
[ Dodano: 2018-06-06, 19:14 ]
Witam, no i zrobione wszystko jest ok, i powiem wam że wszystkie te komputery na stacjach diagnostyki to o d..ę potłuc,liczy się ludzka wiedza i myślenie..wielkie podziękowania dla Rafimali za pomoc!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum