kurcze mam problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku, są niestabilne raz spadaja do 500 a potem skaczą na 2500.. jak się zagrzeje jest wszystko ok.. tak jakby był problem z ssaniem..
stało się to jak mi eksplodował wąż przy chłodnicy i zalał m.in tę wiązkę kabli pod przewodami wysokiego napięcia (jak nią poruszyłem to właśnie falowały obroty) - kable od czujników do kompa..
rozebrałem wysuszyłem sprawdziłem przejścia, zaizolowałem jak poruszę kablamni to już nic się nie dzieje ale obroty dalej na zimnym są niestabilne..
czujnik temp ok ma 2 m-ce.. silnik krokowy niedawno zmieniony na używkę ale też powinien być ok..
co jeszcze sprawdzić czujnik pzepustnicy
Suvis, moze sprawdz jeszcze raz ten czujnik a dokladniej napiecie jakie do niego dochodzi, a druga sprawa - jak piszesz ze ci cos kolo kabli WN zalalo - to moze cos sie stalo pod kopulka sprawdz i ja a razem z nia paluszek aparatu moze tam cos nie tak, alebo swiece ?? alebo ssanie tak jak mowisz moze sie zapsulo zobacz jak tam przewody ida moze cos z nimi nie tak (od razu przyznaje ze w sprawach silnikowych to lama jestem, nie znam sie na tym bardzo ale moze bede mial szczescie i trafie z ta moja propozycja )
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: brak r25 Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 159 Skąd: Elbląg
Wysłany: 2006-05-27, 08:58
Święta prawda
Co do auta które jest zasilane lpg to podstawą jest sprawny nienaganny układ iskrowy
- palec
- kopułka
- przewony wys. napięcia ( tylko nie janmor niebieskie )
- świece zapłonowe
To naprawdę ułatwia szukania wielu usterek
Nie wiem jaki masz gażnik i sterowanie ssania, bo u mnie ssanie jest sterowane płynem chłodzącym. Jeżeli robiłeś układ chłodzenia, to może masz zapowietrzony. Przy gażniku jest odpowietrznik, popuść go i zobacz, czy nie ma powietrza.
Bruno !!! ty masz układ gaźnikowy a Suvis ma układ na wtrysku. U niego ssaniem kieruje elektronika, czujniki , komputer i jak się coś zepsuje to ma przesrane u nas w krytycznym przypadku trzeba użyć młotka i przecinaka
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
układ jest odpowietrzony, u mnie odpowietrznik jest dokłacnie nad aparatem wysokiego napięcia marny patent
(na gazie póki co wogóle nie jeżdżę bo muszę zmienić parownik - na szczęście jeżdzę mało jeżeli to poza miastem
świece podobno są platynowe no ale trzeba je faktycznie przeglądnąć jak i cały układ zapłonowy
tylko czemu problem występuje na zimnym silniku
jak jest sterowane ssanie w tych silnikach - czujnik temp i silnik krokowy
[ Dodano: 2006-05-27, 10:22 ]
krk800 dokładnie, więc jeszcze może być spieprzona elektryka jakieś kable itp.. chyba muszę skorzystać z usług doktora XR25
Poprzez czujnik temperarury komputer odpowiednio ustala skład mieszanki dzięki wtryskiwaczom (paliwo) i silnikowi krokowemu lub elektronicznie sterowanej przepustnicy (powietrze).
Zasada działania czujnika temperatury jest prosta. Zmianie temperatury towarzyszy zmiana rezystancji. U mojego ojca ktoś założył odwrotny czujnik temperatury. Przy rozgrzanym silniku komputer widział temperaturę -45st.C efekt znacie.
Polecam na początku pościągać przewody wysokiego napięcia (najpierw zapisz sobie kolejność i ułożenie przewodów) dokładnie je wysusz (np suszarką) potem wykręć świece i przeczyść druciakiem, sprawdź odstęp miedzy elektrodami. wszystko poskręcaj. Przed założeniem przewodów wysokiego napięcia lekko psiknij im (np WD-40) w szczelinę, w część ktorą nakładasz na świecę. Sprawdź czy przewody nie są poprzecierane. ( czasem jeśli jeden dotyka drugiego to obroty silnika powoduja wibracje, tarcie jeden o drugi i powolne uszkadzanie izolacji WS)
Najprościej sprawdzić w ciemnym pomieszczeniu lub w nocy. Odpalić silnik i po ciemku widać czy nie ucieka nigdzie iskra.
Następnie sprawdził bym przewody i styki czy nie są zaśniedziałe lub zanieczyszczone. Czy przewody do czujników, do układu zapłonowego, do komputera nie są rozizolowane, zgniecione, zawilgocone lub uszkodzona jest izolacja.
( dobrze wysusz suszarkÄ…)
Pozostaje Ci jescze sprawdzić silnik krokowy czy pracuje, czy się nie zacina
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
u mnie problem tkwił chyba w czymś innym.. miałem problem z masą przy pompie paliwa.. wczęniej jak przyspieszałem to silnik nie równo łapał.. był bałagan z kabelkami przy pompie..
teraz zupełnie inne auto i obroty póki co też są ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum