Wysłany: 2006-06-18, 18:03 jakie macie wskazania temp
jakie u was są wskazania czujnika?
u mnie temperatura przy rozgrzanym silniku wacha się mieędzy drugą kreską od dołu a tą poziomą.. jak do niej dochodzi to załączają się wentylatory chłodnicy i jej nie przekracza (zwłaszcza na wolnych obrotach). .
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-06-18, 19:23
u mnie normalnie jest na pierwszej kresce ponizej polowy, w korkach w upalne dni dochodzi do polowy skali a raz nawet udalo mi sie osiagnac 3/4 skali Mam diesla z wiatrakiem napedzanym paskiem wiec wiatrak chodzi non stop.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Chciałem odrazu uprzedzić posiadaczy tx-ów ze my najprawdopodobniej mamy tak jak do cisnienia oleju inne wskaźniki U mnie na max wchodzi nieco powyżej, tego jakby trapezu na dole i tak chyba jest dobrze
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-06-18, 20:26
Ja napewno osiagnalem najwieksza temperature w Reni.... i to wielokrotnie:) co prawda nie powiem do ktorej kreski dszlo (odkad pamietam wskaznik nie dziala), ale Renia zapalala kontrolke STOP i oznaczalo to przegrzanie silnika.
Na szczescie juz dawno temu znalazlem mechanika, ktory wszystko naprawil:) nie jak teletubisie z narzedziami, ktore wczesniej probowaly grzebac w Reni.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-06-18, 20:49
blondas, nieeeee ja poprostu zaniedbałem ja przez cała zime no i tak wszyło...od tamtego czasu dolałem i teraz jest juz az do dzisiaj.... wiec mea culpa
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-06-18, 20:58
Patryk koło trapezu na dole to silnik moim zdaniem jest niedogrzany,
u mnie przy normalnej jeździe jest przed drugą kreską a wentylator włącza się przed kreską trzecią, licząc kreski od dołu i nie licząc trapeza
i tu sie z Toba kicek nie zgodze poniewaz kiedys bedac wlascicielem wersji TI tez tak mialem... przeswiadczony ze jest zle zakladali mi mechanicy termostaty z roznych wersji silnikowych i za kazdym razem bylo inaczej....
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-06-18, 21:22
będę sie kłócił uważam, że wskazówka w okolicy trapezu to silnik niedogrzany, czyli mniej więcej tak jak na tej fotce
deska
w innym przypadku nie widzę sensu wykonania przez twórcę auta dalszego stopniowania skali na podziałce,
w każdym sprawnym aucie jakim jeździłem optymalna temperatura pracy silnika oscyluje gdzieś w okolicach środka skali (jeśli chodzi o wskazanie wskazówki),
skrajne wskazanie świadczy albo o nieprawidłowej pracy silnika (np. ustrerka termostatu), ew. uszkodzony czujnik, przewody, ustrój "miernika temperatury" w desce rozdzielczej.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-06-18, 23:41
Konrad napisał/a:
bo u mnie nigdy nawet gdy nie miałem płynu z zbuiorniczku wyrównawczym:P
nic dziwnego w koncu ten wskaznik pokazuje temperature plynu chlodzacego a skoro go nie bylo (lub byl w znikomych ilosciach) to co mial pokazac? Czujnik jest zbyt daleko od najcieplejszego miejsca silnika wiec bez odpowiedniej ilosci plynu nie pokaze prawdy gdyz nie bedzie odpowiedniego sprzezenia termicznego z silnikiem.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: na razi nie mam Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 248 Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-06-19, 07:55
Czujnik jest zbyt daleko od najcieplejszego miejsca silnika wiec bez odpowiedniej ilosci plynu nie pokaze prawdy gdyz nie bedzie odpowiedniego sprzezenia termicznego z silnikiem.[/quote]
Z tego co się orientuję to czujnik temperatury jest przy termostacie, w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu, a w chłodnicy jest termowłącznik do wentylatora. W tej chwili mam założoną chłodnicę z 2.0 i temperatura jest prawie w połowie skali przy jeździenormalnej jak w korkach stoję to dochodzi do 3/4 skali
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum