Zaczęło się lato, upały i na myśl przyszła mi jedna sprawa. CZy dałoby sie zamontować klimatyzację w Reni zbudowaną z ogniw peltiera ?? Czy takie ogniwa byłyby wstanie schłodzić ciecz przepływającą przez chłodniczkę nagrzewnicy kilka stopni poniżej temperatury otoczenia np. z 30 na 20 st. ? Wiadomo że ogniwa zasilane są napięciem 12 -16 V ale czy alternator da sobie radę ?
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
tak to sobie wyobrażam.
pytanie: skąd wytrzasnąć elektrozawory o dostatecznej przepustowości ?
czy wymiennik ciepła można zrobić z płyt miedzianych lutowanych ?
czy pobór prądu przez ogniwa bedzie szkodliwie wpływał na samochód?
skąd wziąć pompe ?
dużo pytań ale jeśli się znajdą odpowiedzi to można niedużym kosztem zrobić klime, którą nie trzeba nabijać gazem
klima.jpg
Plik cignito 73 raz(y) 41.15 KB
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Też o tym kiedyś myślałem, ale powstaje problem przełączania obiegu płynu. Podczas jazdy raczej średnio możliwe, za względu na różnicę temperatur, ale jeśli by przyjąć, że "klimę" włączalibyśmy w lecie, a ogrzewanie w zimie, to miałoby to chyba sens.
Pompę chyba można kupić w sklepie z rybkami Większy problem stanowi wymiennik ciepła. A może ogniwa jakoś zamontować w chłodnicy nagrzewnicy ? Elektrozawory zamontować tak, by tworzyły zamknięty obieg w chłodniczce.
A teraz mój pomysł :
Podobno w elektrycznych lodówkach samochodowych są stosowane te ogniwa. Tam jest już cały mechanizm, który można by szczelnie zamontować przed dmuchawą, tak by powietrze się chłodziło w radiatorach. Pewnie nie da to takiego efektu, ale może łatwiej by było wykonać większości z nas.
A teraz jeszcze znalazłem coś co dało mi nowy pomysł:
Wywalamy naszą starą, wysłużoną dmuchawę i montujemy w otworach wlotowych owe chłodniczki, a w powstałej przestrzeni umieszczamy twój system chłodzenia.
Pomijając wydajność owych wentylatorów, którą trzeba by sprawdzić, zyskujemy prostotę układu. Nie potrzebne nam już elektrozawory.
Dla tych co mają więcej kasy proponuję jeszcze taki mały gadżecik:
Nie zyskujemy jednak wtedy miejsca na resztę instalacji, ale w końcu po obu stronach jest jeszcze tyle miejsca, że na pewno można to gdzieś tam upchnąć.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
no przyznam racje Tombog ze calkiem nie glupi pomysl tylko sie zastanawiam czy ta chlodniczka da rade schlodzic plyn, no chyba zeby jakos do tego zaadoptowac lodoweczke samochodowa o ktorej wspomniales i zbiornik z plynem w niej umiescic hmm juz kit z tym czy chlodniczka da rade problem jest taki czy alternator z akumulatorem dadza rady
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
trzeba by drugi akumulator i kondensator, a sprawny alternator powinien dac rade, albo jeszcze baterie słoneczne komuś kto o tym myśli życze powodzenia, kurde fajna sprawa
Ogniwo peltiera 62x62x4.8mm
Model TEC1-12730 cena 85 zł
Imax 30.7A,
Umax 16.2V,
Qmax (ΔT =0) 267W
ΔT max. = 68°C,
R = 0.27 ohm
Blok wodny: cena 49 zł
powierzchnie zewnętrzne oraz wszystkie czynne powierzchnie wewnętrzne pokryte czystym złotem,
wszystkie elementy transportujące ciepło wykonane z miedzi,
technologia Frigid Pipe z turbulizatorami wewnętrznymi oraz układem kryza-fala – kinematycznym odpowiednikiem dyszy Venturiego,
piętnaście kanałów wewnętrznych gwarantuje najlepszą wymianę ciepła,
niskoenergetyczne przyspieszanie strumienia – które jest konieczne do sprawnego działania turbulizatorów,
niewielka rezystancja hydrodynamiczna pozwala na uniknięcie nadmiernych strat przepływowych,
niewielka wysokość bloku (8mm) umożliwia znaczną oszczędność miejsca,
zastosowanie mosiężnych wyprowadzeń pozwala na znaczne zwiększenie ich wytrzymałości i zmniejszenie średnicy,
wypolerowana powierzchnia ułatwia kontakt cieplny z rdzeniem,
powierzchnia odbioru ciepła - 14600mm2,
odbierana moc cieplna do 240W,
rozmiary bloku: 50x60x8 mm,
króćce (wlot i wylot) Ø 6mm,
przewód konwekcyjne o długości 0.5m,
dwa specjalne stalowe, sprężyste uszczelniacze połączeń (atest 1.3MPa).
dane zaczerpnąłem z allegro blok można zrobić samemu
należy pamiętać że ogniwa peltiera także należy chłodzić radiatorem i wentylatorem
[ Dodano: 2006-06-20, 15:19 ]
czy mozna zastosować pompe paliwa z wtrysku jako pompe wodną ?
110429681.jpg
Plik cignito 6585 raz(y) 6.65 KB
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
jeszcze stosując czujnik temperatury i odpowiedni układ elektroniczny możnaby zrobić klimatronic
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Dzięki Tombog dzięki rozwiałeś moje marzenia
możemy zapomnieć o klimatroniku
Jest jeszcze jedna możliwość
zrobimy klime jak za Hitlera:
zamiast ogniw peltiera zastosujemy jako wymiennyk beczkę z lodem
codzienie rano napełniacie beczkę lodem
i cieszycie sie chłodnym powietrzem ok 4 st C
póki cały lód się nie stopi. Napełniacie znowu i akcja sie powtarza
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum