Witam brać Reniową
W końcu mam wakacje i mogę troszkę podopieszczać swoją Renię i poudzielać się na naszym zacnym forum.
Ale mam problem i proszę Was o radę, mianowicie:
od paru dni mam problem z szybami - po prostu po uruchomieniu silnika szyby po lewej stronie otwierają się same. Jak zjadą do końca wówczas przepala się bezpiecznik i klops.
Muszę zużyć przynajmniej 4-5 bezpieczników aby zamknąć znów szyby.
Wiem, że zaraz ktoś powie coś o stykach. Otóż rozebrałem "centralkę" w drzwiach kierowcy i pasażera. Rozebrałem z tyłu na wewnętrznym słupku. Przeczyściłem, sprawdziłem kable (są całe), styki są OK, w kostkach wszystko w porządku, a szyby dalej wariują. W ciągu 4 dni spaliłem 26 bezpieczników. W przyszłym tygodniu biorę się sukcesywnie za całą elektrykę w poszukiwaniu zwarcia.
Pytanie do Was - macie pomysła co to może być i gdzie tkwi przyczyna??
Sugeruję brak masy i zamiast 0 na kabelku masz jakieś napięcie, które uruchamia silniki. Czy to jest po uruchomieniu silnika, w trakcie, czy przy włączonym zapłonie jeno?
Rozumiem, że chodzi o lewe drzwi przednie i tylne ? A więc to musi być gdzieś poza drzwiami. Sprawdź czy masy dochodzą do drzwi.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
a ja bym powiedzial ze renia sie wietrzy w srodku bo ma za duszno - mozna skasowac jak sie nie spodoba
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Jeżeli to są tylko przednie drzwi to jest tam całe dziadostwo sterujące tym środkowym klawiszem od otwierania i zamykania szybki na ful. Tam niestety jest to zrobione na zasadzie że jak dojdzie do końca to zwarcie zatrzymanie silniczka (wzrost natężenia prądu w układzie) dopiero go wyłącza. Są tam dwa przekaźniczki może któryś jest sklejony zobacz.
Druga możliwość sklejone styki w wyłączniku. Wyciągnij wyłącznik a nawet i oba i zobacz czy też szyby opadają.
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-04, 16:03
Nie wiem jakim biegunem jest sterowane opuszczanie szyb,ale gdyby to była masa to może być gdzieś przetarty przewód który zwiera. Ja podejrzewam jeszcze włącznik albo przekaźnik.
No i znalazłem
Bawiłem z rodzinką w Kołobrzegu (Blondasa nie spotkałem) tzn. rodzinka się bawiła, a ja
grzebałem przy swojej Reni, no i już wiem.
Pod siedzeniem kierowcy przetarł się kabelek od szybki tylnej i miał zwarcie. Problem mam już z głowy.
No i stałem się "specjalistą od elektryki szybowej". Przy okazji rozbebeszyłem drzwi i lusterka i naprawiłem sobie centralny zameczek. Okazuje się że wszystko da się rozgrzebać i złożyć
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-07-09, 11:23
No to masz dziwnie poprowadzone kabelki bo do szybek powinien siedzieć w tunelu środkowym a wyłaźić tylko wiązka do foteli no ale to renia więc wszystko możliwe. GRATULACJA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum